جلسه رسیدگی پرونده دو فعال کارگری کُرد برگزار شد

جلسه رسیدگی به پرونده «محمود صالحی» و «عثمان اسماعیلی» دو فعال کارگری کُرد در دادگستری شهرستان سقز برگزار شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز یکشنبه ۱ تیر ماه ۱۳۹۹، جلسه رسیدگی به پرونده «محمود صالحی» و «عثمان اسماعیلی» دو فعال کارگری کُرد، در پی شکایت «پلیس امنیت سقز»، به اتهام «نشر آرم حزب کومله در دنیای مجازی» در شعبه ۵ دادیاری دادگستری شهرستان سقز برگزار شد.

«محمود صالحی» و «عثمان اسماعیلی» دو فعال کارگری که پیشتر نیز با بازداشت، بازجویی، محاکمه و تحمل حبس تعزیری مواجه شده اند، در این جلسه دادگاهی رسیدگی به پرونده، اتهام وارده را رد کرده اند.

این دو فعال کارگری ساکن شهرستان سقز، «محمود صالحی» و «عثمان اسماعیلی»، روز یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹،  توسط  اداره اماکن عمومی نیروی انتظامی این شهرستان به صورت تلفنی احضار شدند.

بنا به گزارشات دریافتی، این دو فعال کارگری از حضور در اداره اماکن عمومی انتظامی خودداری کرده و در پاسخ فرد تماس گیرنده اعلام کردند تنها در صورت دریافت احضاریه به آن مکان مراجعه خواهند کرد.

به گزارش کمپین دفاع اززندانیان سیاسی و مدنی، «عثمان اسماعیلی» فعال کارگری و عضو «کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد» است که در عصر همان روزسه‌شنبه ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۴ در زمان کارگری در ساختمانی در مهاباد، از سوی ماموران امنیتی اداره اطلاعات این شهر بازداشت شده بود.

«محمود صالحی» در عصر روز سه‌شنبه ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۴ در پی حمله نیروهای لباس شخصی به منزل وی در شهرستان سقز،  بازداشت و به اداره اطلاعات شهر سنندج منتقل شد.

این فعال کاگری در روز چهارشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ به اداره اطلاعات شهر سنندج منتقل شده بود.

یک منبع آگاه از وضعیت این فعال کارگری به کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی گفته بود: «پرونده سازی، حکم بازداشت و تفتیش منزل این فعال کارگری از سوی اداره اطلاعات شهر تهران صادر شده بوده است.»

نخستین جلسه دادگاه این فعال کارگری، شنبه ۱۷ مردادماه ۱۳۹۴، در شعبه یک دادگاه انقلاب سنندج برگزار شده بود.

دومین جلسه رسیدگی به پرونده «محمود صالحی» فعال کارگری اهل سقز پنج‌شنبه ۲۹ مردادماه ۱۳۹۴، به اتهام عضویت در «کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری» در شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به ریاست «قاضی سعیدی» برگزار شد.

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید