حکم اعدام سه معترض آبان‌ماه در دیوان عالی کشور تایید شد

دیوان عالی کشور حکم اعدام امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی سه تن از معترضان بازداشت شده اعتراضات آبان ماه ۹۸را تایید کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی، سه معترض خیابانی هستند که در در جریان اعتراضات سراسری ۹۸ بازداشت و بعدا در دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شده بودند.

گزارش شده، حکم اعدام این شهروندان در دیوان عالی کشور تایید شده است.

پیش‌تر دادگاه انقلاب تهران، امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی را به اعدام، شلاق و حبس محکوم کرده بود.

شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی هر کدام از این شهروندان را به اتهام “مشارکت در تخریب و تحریق به قصد مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران” به اعدام محکوم کرد.

همچنین، علاوه بر این امیرحسین مرادی به اتهام “مشارکت در سرقت مسلحانه مقرون به آزار در شب” به ۱۵ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق و همچنین به اتهام “خروج غیرقانونی از کشور” به ۱ سال حبس محکوم و سعید تمجیدی و محمد رجبی نیز به اتهام “مشارکت در سرقت مسلحانه مقرون به آزار در شب” هر یک به ۱۰ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق و به اتهام “خروج غیرقانونی از کشور” هر یک به ۱ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

دادگاه در خصوص اتهام سرقت مقرون به آزار به گرفتن دوربین از دست ماموران در جریان اعتراضات آبان ماه در محله ستارخان تهران توسط این شهروندان استناد کرده است.

اتهام «مشارکت در سرقت مسلحانه مقرون به آزار در شب» در حالی برای این شهروندان صادر شده که به گفته نزدیکان این افراد «چند نیروی لباس شخصی بسیجی در هنگام اعتراضات به این افراد حمله ور شده‌اند و فیلم برداری کردند و این افراد، ضمن دفاع از خود گوشی همراه فرد ضارب را از او گرفتند.»

در حال حاضر این سه معترض محکوم به اعدام در تیپ ۵ زندان تهران بزرگ (فشاپویه) نگهداری می‌شوند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید