مجید مطلب زاده روزنامه نگار بازداشت و روانه زندان تهران بزرگ شد

«مجید مطلب زاده» روزنامه نگار، پس از حضور در دادسرای جرایم رایانه ای بازداشت و به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «مجید مطلب زاده»، روزنامه نگار و مشاوره رسانه‌ای ارتباط تبلیغات روزنامه «صدای اصلاحات» و مشاور «دبیر کل حزب اصلاحات»، پس از احضار تلفنی توسط پلیس فتا، روز شنبه ۳۱ خردادماه با حضور در شعبه ۶ دادسرای جرایم رایانه ای بازداشت و به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

گفته شده است، شاکی اصلی پرونده «مجید مطلب زاده»، بانک سرمایه بوده و اینگونه به نظر می‌رسد که این شکایت به دلیل  مصاحبه ها و مقالات این روزنامه نگار و انتقادات وی در خصوص مسائل اقتصادی و سیاست های مالی بانک سرمایه صورت گرفته است.اتهامات این روزنامه نگار، «توهین به مقامات»، «نشر اکاذیب از طریق ابزار رایانه‌ای» و «ضبط و انتشار اسناد محرمانه به رسانه های خارجی» عنوان شده است.

پیشتر «مجید مطلب زاده»، در آبان ماه ۱۳۹۶،  توسط نیروهای حفاظت اطلاعات قوه قضاییه بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود که اواخر آذر ۱۳۹۶، با پایان مراحل بازجویی با تودیع قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

جلسه دادگاه بدوی رسیدگی به اتهامات «مجید مطلب زاده» در آذرماه ۱۳۹۷، در شعبه ۱۰۶۰ دادگاه کیفری دو تهران که مربوط به کارکنان دولت است، برگزار شد که با حکم صادره این روزنامه نگار از بابت اتهامات «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی»، به دو سال حبس تعزیری و «افشا اسرار محرمانه» به ۴ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده بود.

در شعبه ۴۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران، حکم بدوی «مجید مطلب زاده» به یک سال حبس تعزیری و ۴ میلیون تومان جزای نقدی کاهش پیدا کرد.

 

 

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید