ابراز نگرانی شورای هماهنگی تشکل های صنفی معلمان ایران از وضعیت یاسرامینی‌آذرمعلم زندانی

‍ شورای هماهنگی تشکل های صنفی معلمان ایران، در ارتباط با وضعیت معلم زندانی «یاسرامینی‌آذر» ابراز نگرانی کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، شورای هماهنگی تشکل های صنفی معلمان ایران، از وضعیت «یاسر امینی آذر» معلم و فعال صنفی اهل مهاباد آذربایجان غربی که با حکم دستگاه قضایی به ۱۵ ماه حبس تعزیری محکوم شده و از چند ماه پیش علیرغم وضعیت جسمانی نامناسب در حال سپری کردن دوران محکومیتش در زندان مهاباد است، ابراز نگرانی کرد.

«یاسر امینی آذر» معلم زندانی در حالی دوران محکومیتش را سپری ی کند که از ناراحتی مزمن قلبی و بیماری آسم شدید رنج می برد به‌گونه‌ای که پزشکان زندان و بیمارستان گواهی عدم تحمل شرایط زندان برای وی صادر کرده‌اند.

شورای هماهنگی تشکل های صنفی معلمان ایران در ادامه با اشاره به شرایط بحرانی کرونا در زندانهای کشور، افزود: «در شرایطی که کرونا ویروس ، جان همه زندانیان را تهدید می کند و مقامات بسیاری از زندانیان را  به مرخصی فرستاده‌اند، سلامت آقای امینی آذر  به صورت مضاعف مورد تهدید جدی قرار گرفته‌است.»

این شورا با ابراز نگرانی عمیق از تداوم حبس این فعال صنفی تاکید کرد درنگ در آزادی ایشان، ممکن است حق حیات این معلم زندانی که از پایه‌ای‌ترین حقوق انسانی است را به خطر می اندازد.

شورای هماهنگی تشکل های صنفی معلمان ایران مسئولیت حفظ جان «یاسر امینی آذر» معلم زندانی را متوجه  مسئولین ذیربط منطقه‌ای و کشوری کرد و از آنها خواستار توجه ویژه به شرایط جسمانی این معلم شد و از آنان خواست شرایط آزادی هر چه سریع‌تر این فعال صنفی را فراهم آورند.

یاسر امینی‌ آذر، دبیر ریاضی و فعال صنفی فرهنگیان اهل مهاباد توسط دستگاه قضایی به احکام زندان محکوم شد. این معلم کُرد روز سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت توسط ماموران اداره اطلاعات پس از خروج از مدرسه بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد امنیتی در ارومیه منتقل شد بود.

یاسر امینی‌آذر از اعضای کانون صنفی معلمان مهاباد بابت اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» به ۱۵ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

مکتب قرآن در اطلاعیه که در روز دوشنبه ۴ شهوریور منتشر کرده است ضمن تایید این خبر نوشته: «دادگاه انقلاب مهاباد، با این استدلال که : بزهکاری متهم! و رأی محکومیت صادره مدلل به دلایل اثباتی و قوانین و امارات قضایی موجود در پرونده بوده و… با ردّ تجدید نظرخواهی معمولی دادنامه تجدید نظر خواسته را عیناً تأیید و استوار می نماید رأی صادره قطعی است.»

روز سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ماموران ادراه اطلاعات در شهر مهاباد، یاسر امینی‌آذر را پس از خروج از مدرسه بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد امنیتی در ارومیه جهت بازجویی منتقل کردند. روز دوشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸، آقای امینی‌آذر  با سپردن وثیقه ۵۰ میلیون تومانی به صورت موقت آزاد شده بود.

آقای امینی آذر، پیش از این در روز ۲۱ آبان‌ماه ۱۳۹۷، نیز در خصوص تحصن سراسری معلمان به بازپرسی اداره آموزش و پرورش شهرستان مهاباد، احضار شده‌ و در خصوص فعالیت‌های صنفی‌اش مورد بازخواست قرار گرفته‌بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید