زندان ارومیه: تایید محکومیت یک زندانی تبعه خارجی در دیوان عالی کشور

گزارشات منتشر شده حاکی است هفته گذشته، شعبه ۲۵ دیوان عالی کشور حکم ۱۵ سال حبس «سردار اُزموش»، زندانی سیاسی کُرد را عینا تایید کرده است.

تایید این حکم به صورت رسمی از سوی اجرای احکام زندان مرکزی ارومیه به این زندانی سیاسی ابلاغ شده است.

این زندانی سیاسی پیشتر در بهمن سال گذشته از سوی شعبه دو دادگاه انقلاب ارومیه به ریاست قاضی «علی شیخ‌لو» به اتهام «عضویت در حزب کارگران کردستان(پ‌ک‌ک)» به ۱۵ سال حبس محکوم شده بود. او همچنین از سوی شعبه ۱۱۶ دادگاه ارومیه به اتهام «ورود غیره‌قانونی به کشور و جعل گذرنامه» به ۳ سال حبس محکوم شده بود که پس از اعتراض، این حکم در شعبه ۱۳ دادگاه تجدید نظر ارومیه به دو سال حبس کاهش پیدا کرد.

شبکه حقوق بشر کردستان می‌گوید «این حکم در حالی برای «سردار اُزموش» صادر شده است که این شهروند کُرد حدود ۱۲ سال پیش پس از چند سال عضویت از حزب کارگران کردستان جدا شده و در یکی از شهرهای اقلیم کردستان ساکن شده بود. وی در مدت این ۱۲ سال، تابعیت و گذرنامه عراقی را دریافت کرده بود و مسافرتش به ایران با گذرنامه و به شکل قانونی صورت گرفته بود.»

سردار اُزموش روز ۲۰ آذر ۱۳۹۸ توسط نیروهای امنیتی ارومیه بازداشت شده و پس از ده روز بازجویی در یکی بازداشتگاه امنیتی این شهر، به زندان مرکزی ارومیه منتقل شده بود.

آقای اُزموش شهروند کشور جمهوری ترکیه است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید