دادگاه تجدیدنظر عادل گرجی را به احکام زندان محکوم کرد

عادل گرجی، دانشجوی دانشگاه آزاد تهران که پیشتر در دادگاه انقلاب به چهارماه زندان محکوم شده بود، در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر به یکسال زندان تعزیری محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی احمد زرگر صاد، عادل گرجی دانشجوی دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران را به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» به ۱ سال حبس تعزیری، ۳ ماه فعالیت رایگان در معاونت آموزش دانشگاه آزاد و ۲ سال ممنوعیت از فعالیت و عضویت در احزاب محکوم کرده است.

این حکم امروز دوشنبه ۹ تیرماه ۹۹ ابلاغ شده است.

پیشتر شعبه ۲۶دادگاه انقلاب آقای گرجی را اتهام های «تبلیغ علیه نظام» و «اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق شرکت در تجمعات غیرقانونی» کرده بود و تنها به اتهام«اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» او را به تحمل چهار ماه زندان، سه ماه فعالیت رایگان و دو سال محرومیت از فعالیت در احزاب محکوم کرده بود.

عادل گرجی به همراه علی غلامی و دانیال جعفری در روز پنج‌شنبه هفتم شهریور، در جریان تجمع دانشجویان دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران در اعتراض به انتقال ساختمان دانشکده هنر و معماری به سوهانک، بازداشت و روز یک‌شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۸، آزاد شد.

این فعال دانشجویی روز شنبه ۳۰ شهریورماه ، در حالی‌که برای اخذ آخرین دفاع در شعبه ۷ دادسرای اوین حاضر شده‌بود، قرار کفالت وی از سوی دادسرای اوین افزایش و به قرار وثیقه تبدیل شد و آنجایی که در آن زمان قادر به تامین وثیقه نشده بود، دوباره بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

آقای گرجی سه شنبه ۹ مهرماه ۱۳۹۸، با تأمین وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی  به‌صورت موقت از زندان اوین آزاد شده‌بود.

عادل گرجی، دانشجوی دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز، پیش‌تر نیز در روز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ برابر با اول ماه می، روز جهانی کارگر بازداشت و ۱۵ اردیبهشت با قرار کفالت از زندان تهران بزرگ به صورت موقت آزاد شده‌بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید