جواد احمدی یئکانلی پس از حضور در دادگاه با تودیع قرار وثیقه آزاد شد

«جواد احمدی یئکانلی»، فعال ترُک (آذربایجانی) پس از حضور در دادگاه شهرستان خوی با تودیع قرار وثیقه آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «جواد احمدی یئکانلی»، فعال ترُک (آذربایجانی) که امروز دوشنبه ۹ تیرماه، در پی دریافت احضاریه به پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان خوی مراجعه کرد،  توسط ماموران امنیتی به شعبه سوم بازپرسی دادگاه انقلاب خوی منتقل شده و پس از تفهیم اتهام با تودیع قرار وثیقه۲۰ میلیون تومانی و به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

«جواد احمدی یئکانلی» روز یکشنبه ۸ تیرماه ۹۹ به دستور معاون دادستان شهرستان خوی به پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی این شهرستان احضار شد.

این فعال ترُک (آذربایجانی) پیشتر در تیرماه ۹۷ همزمان با گردهمایی سالانه قلعه بابک توسط نیروهای امنیتی بازداشت و چند روز بعد با تودیع قرار وثیقه و به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده بود.

پیشتر این فعال ترُک (آذربایجانی)، روز دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸، طی تماس تلفنی به ستاد خبری اداره اطلاعات شهرستان خوی احضار شده بود.

همچنین در تاریخ ۴ خردادماه ۹۷، «جواد احمدی یئکانلی»، به همراه چند تن دیگر از فعالان آذربایجان غربی در مراسم دوازدهمین سالگرد جان باختگان اعتراضات خرداد ۸۵ در گلزار شهدای شهرستان نقده و پس از اتمام مراسم توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند.

 

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید