یاسمین حنیفه طباطبایی از اعضای جبهه دموکراتیک ایران احضار شد

یاسمین حنیفه طباطبایی، فعال مدنی ساکن تهران و از اعضای جبهه دموکراتیک ایران به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب جهت رسیدگی به اتهامات، «تبلیغ علیه نظام» و «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور» احضار شد. این شهروند روز هفتم آبانماه سال گذشته به همراه تعدادی از فعالان سیاسی در مسیر راه پاسارگاد  توسط ماموران وزات اطلاعات، بازداشت‌شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، بر اساس احضاریه که به یاسمین حنیفه طباطبایی از طریق سامانه الکترونیکی قوه قضاییه ابلاغ‌شده است، از ایشان خواسته‌شده که ساعت ۹ صبح روز یک شنبه ۲۲ تیرماه ۱۳۹۹، برای رسیدگی به اتهامات «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی» در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران حاضر شود.

ظهر روز هفتم آبان ماه‌، خانم طباطبایی به همراه حشمت طبرزدی، دبیر کل جبهه دموکراتیک و برخی دیگر از اعضای این تشکل توسط نیروهای امنیتی در ایست بازرسی ایجادشده توسط مأموران امنیتی در مسیر راه پاسارگاد پس از شهرستان آباده بازداشت شد.

بر اساس این گزارش اتهامات مطروحه به این شهروند ساکن تهران، پس از بازجویی در محل توسط دادستان فارس تفهیم و تحت الحفظ به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات مستقر در زندان اوین منتقل شد.

خانم حنیفه طباطبایی روز ۲۲ آبان ماه ۱۳۹۸، پس از گذشت ۱۶ روز با تأمین وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی به‌صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات مستقر در زندان اوین آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید