فرهاد محمدی، وکیل دادگستری به چهار سال حبس محکوم شد

«فرهاد محمدی»، وکیل دادگستری و دبیر شاخه کردستان حزب وحدت ملی به چهار سال حبس محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «فرهاد محمدی»، وکیل دادگستری و دبیر شاخه کردستان حزب وحدت ملی، به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» توسط شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی سعیدی به ۴ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

«فرهاد محمدی» وکیل حقوق بشری کُرد، در تاریخ ۱ ژانویه ۲۰۱۹ (۱۱ دی ۱۳۹۷) در شهر سنندج، استان کردستان، دستگیر شد.وی همچنین فعال محیط زیست است و دست‌کم ۹ فعال محیط زیست کُرد دیگر نیز در همان تاریخ و یا روز بعد دستگیر شده‌اند.

این وکیل کُرد، حدود مدت ۵ ماه در سلول انفرادی اداره اطلاعات سنندج بازداشت و تحت فشار برای اعترافات اجباری  بوده است.

قرار بازداشت موقت «فرهاد محمدی» که در تاریخ ۴ خردادماه ۱۳۹۸،  به بند قرنطینه زندان مرکزی سنندج منتقل شده بود، با دستور دادستان دادگاه انقلاب اسلامی سنندج، بر خلاف روال معمول، به صورت غیرقانونی تمدید شد.

وی در روز سه شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۸،  بعد از ۶ ماه بازداشت با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی از زندان مرکزی سنندج آزاد شد.

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز شنبه ۱۳ بهمن ماه ۱۳۹۷، خبری از درخواست برنامه‌ی نظارت بر حمایت از مدافعان حقوق بشر مبنی بر آزادی فوری و بدون‌قید و شرط و توقف آزار قضایی علیه وکلای حقوق بشری از جمله «فرهاد محمدی» را منتشر کرد.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید