احتمال انتقال زینب جلالیان به زندان کرمان

منابع نزدیک به زینب جلالیان از احتمال انتقال این زندانی سیاسی کُرد به زندان کرمان خبر دادند.

زینب جلالیان از تاریخ ۳۱ خرداد با درخواست بازگشت به زندان خوی یا انتقال به زندان اوین و همچنین رسیدگی‌های پزشکی پس از ابتلا به کرونا دست به اعتصاب غذا زد، اما در ششمین روز از اعتصاب غذا در تاریخ ۵ تیر از بند قرنطینه زندان قرچک به مکانی نامعلوم منتقل شد.

یک عضو خانواده این زندانی سیاسی درباره آخرین وضعیت زینب جلالیان به شبکه حقوق بشر کردستان گفته: «روز گذشته شخصی که خود را یکی از زندانیان در زندان قرچک معرفی کرد در تماس با خانواده گفت که چند روز پیش گروهی از ماموران امنیتی زینب را به قصد انتقال به زندان کرمان از این زندان منتقل کرده‌اند. همزمان علی جلالیان پدر زینب از سامانه دستگاه قضایی پیامکی مبنی بر انتقال پرونده دخترش به شعبه اول دادگاه جزایی کرمان دریافت کرده است.»

به گفته این عضو خانواده بر اساس این تماس تلفنی و پیامک ارسالی احتمال دارد زینب جلالیان به زندان کرمان منتقل شده باشد، هرچند هیچ دلیل قانونی و موجه‌ایی برای این انتقال وجود ندارد.

این احتمال از طرف خانواده در حالی مطرح می‌شود که با گذشت ۱۰ روز از انتقال مجدد این زندانی سیاسی از زندان قرچک، هیچ خبر رسمی مبنی بر مکان نگهداری خانم جلالیان از سوی مقامات قضایی یا مسئولات زندان اعلام نشده و خود او هم در این مدت هیچ تماسی با خانواده نداشته است.

«زینب جلالیان»، متولد ۱۳۶۱ اهل روستای «دیم قشلاقِ ماکو» از توابع استان «آذربایجان غربی» پیش تر در ۲۰ اسفند ماه ۱۳۸۶، در سن ۲۵ سالگی از سوی اداره اطلاعات در «کرمانشاه» بازداشت و در آذرماه ۱۳۸۸، به اتهام “محاربه از طریق عضویت در گروه پژاک” در دادگاهی چند دقیقه‌ای، غیرعلنی و بدون حضور وکیل به اعدام محکوم شد و حکم صادره از سوی دیوان عالی کشور تایید و به وی ابلاغ شد.

بر اساس اعلام رسانه ها و اطلاعات به دست آمده حکم صادره علیه نامبرده در ۲۹ آبان ماه ۱۳۹۰ به حبس ابد کاهش یافت.

«زینب جلالیان»، زندانی سیاسی کُرد که سیزدهمین سال از دوران حبس خود را بدون مرخصی، در زندان خوی سپری می‌کند در آذرماه ۱۳۹۳، بدون اطلاع قبلی به خانواده و وکیلش، به «زندان خوی» منتقل شد.

پیش از تبعید «زینب جلالیان» به «زندان خوی»، او ۷ سال را در «کانون اصلاح و تربیت زندان دیزل‌آباد کرمانشاه» که از زندان اصلی «دیزل‌ آباد»، ۵ کیلومتر فاصله دارد به سر برد.

سازمان عفو بین الملل چندی پیش طی بیانیه‌ای ضمن ناعادلانه خواندن حبس زینب جلالیان، زندانی سیاسی کرد، خواستار پایان دادن به آن شده‌بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید