برگزاری جلسه تفهیم اتهام و محاکمه پیام درفشان وکیل دادگستری

جلسه تفهیم اتهام و محاکمه «پیام درفشان»، وکیل دادگستری بدون حضور وی برگزار شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز دوشنبه ۱۶ تیرماه ۱۳۹۹، جلسه تفهیم اتهام و محاکمه «پیام درفشان»، وکیل دادگستری به صورت غیابی با حضور «سعید دهقان» وکیل مدافع وی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست «ایمان افشاری» با طرح اتهامات «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی» و «حمل افشانه و شوکر غیر مجاز»، «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» برگزار شد.

«پیام درفشان» روز چهارشنبه ۴ تیر ماه ۱۳۹۹، پس از تحمل بیش از ۲۰ روز سلول انفرادی و طی مراحل بازپرسی توسط «حاج مرادی» بازپرس شعبه ۲ بازپرسی دادسرای امنیت تهران به اندرزگاه ۴ زندان اوین منتقل شد.

«پیام درفشان» وکیل دادگستری، که در مرحله بدوی توسط دادگاه انقلاب کرج از بابت اتهام «توهین به رهبری» به ۲ سال حبس تعزیری و ۲ سال محرومیت از وکالت محکوم شده بود، در تاریخ ۱۴ اردیبهشت ماه، توسط شعبه ۶ دادگاه تجدیدنظر استان البرز به ۱ سال حبس و ۲ سال محرومیت از وکالت محکوم شد. این محکومیت به مدت ۲ سال به حالت تعلیق در آمد.

«سعید دهقان» وکیل مدافع «پیام درفشان» پیشتر با انتشار یادداشتی در این خصوص در صفحه شخصی نوشته بود: « دادگاه تجدیدنظر،٢ سال زندان برای پیام درفشان را به ١ سال کاهش داد اما حبس و محرومیت را ٢ سال معلق کرد این یعنی اعتراض ما وارد بود اما شمشیر داموکلس هم لازم بود! یعنی حریم خصوصی مردم، محترم است اما نقضِ آن هم لازم است! یعنی برای نقضِ حق دفاع و حریم خصوصی و صلاحیت و… باید تشکر کنیم؟»

لازم به ذکر است پیشتر در تاریخ ۹ شهریور ماه ۱۳۹۷، «پیام درفشان» و «فرخ فروزان» در منزل «آرش کیخسروی»، وکیل دادگستری بازداشت شده و روز پنجشنبه ۱۵ شهریور ماه ۱۳۹۷، «پیام درفشان» با قرار وثیقه ۱۱۰ میلیون تومانی و «فرخ فروزان» با قرار وثیقه ۱۲۰ میلیون تومانی آزاد شدند.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید