پریسا رفیعی، فعال دانشجویی جهت تحمل حبس بازداشت و به زندان اوین منتقل شد

پریسا رفیعی، دانشجو رشته عکاسی دانشگاه تهران برای اجرای حکم یکسال  پس از احضار در دادسرای اوین بازداشت و به بند زنان اوین منتقل شد. این شهروند در دادگاه بدوی به ۷ سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق و دو سال ممنوعیت خروج از کشور و محرومیت از عضویت در گروه‌های سیاسی محکوم شده‌بود که در آذرماه سال ۹۸ پس از عفو، این حکم به یک سال حبس کاهش پیدا کرد.

به گزارش شوراهای صنفی دانشجویان کشور، پریسارفیعی دانش آموخته رشته عکاسی دانشگاه تهران برای اجرای حکم یک سال زندان مربوط به پرونده فعالان صنفی دانشجویی سال ٩۶ به دادسرای اوین احضار و به بند نسوان منتقل شد.

این دانشجوی ۲۲ ساله اهل زنجان، از سوی دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی احمدزاده به اتهامات “اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور” و “فعالیت تبلیغی علیه نظام” و “اخلال در نظم عمومی” مجموعا به تحمل ۷ سال حبس محکوم شده بود. این حکم توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران عینا تایید و در آذرماه سال ۹۸ شامل عفو شده و به یک سال حبس کاهش پیدا کرد.

خانم رفیعی روز ششم اسفند ۹۶ از سوی ماموران وزارت اطلاعات روبروی دانشگاه تهران بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. این فعال دانشجویی روز ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ با تامین وثیقه به صورت موقت از زندان اوین آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید