عفو بین الملل خواستار رسیدگی فوری به وضعیت سه زندانی سیاسی زن در ایران شد

سازمان عفو بین‌الملل با انتشار اطلاعیه‌ای از مقامات ایران خواسته است تا برای سه زندانی سیاسی زن که در زندان های ایران نگهداری می‌شوند بی‌درنگ خدمات درمانی لازم را برای آنان فراهم کنند.

در بیانیه‌ی عفو بین الملل آمده است که نرگس محمدی، سهیلا حجاب و زینب جلالیان در شرایط نامناسبی در زندان نگهداری می‌شوند.

براساس اطلاعیه عفو بین الملل، زینب جلالیان از دو هفته پیش پس از منتقل شدن از زندان شهری ری (قرچک) به محلی نامعلوم،‌ مورد ناپدیدسازی‌قهری قرار گرفته است.

این نهاد حقوق بشری اعلام کرده مقامات جمهوری اسلامی ایران باید بی‌درنگ سرنوشت و محل نگهداری این زندانی سیاسی را اعلام کنند و به او اجازه دهند تا با خانواده و وکلای خود تماس بگیرد. نرگس محمدی نایب رئیس و سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر و رئیس هیأت اجرایی شورای صلح ایران که هم‌اکنون در زندان زنجان به ‌سر می‌برد، یک زندانی سیاسی است که با وجود وضعیت وخیم جسمانی و ابتلا به چند بیماری نه تنها از اعزام به مرخصی محروم مانده بلکه مسئولان زندان او را از دسترسی به خدمات تخصصی پزشکی محروم ساخته‌اند.

سهیلا حجاب هم یکی دیگر از زندانیان سیاسی زن در ایران است که در حال حاضر در زندان قرچک به سر می‌برد. او روز سوم خردادماه امسال پس از مراجعه به دادگاه تجدیدنظر استان تهران توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و به این زندان منتقل شده است.

عفو بین الملل اما در اطلاعیه خود نوشته نرگس محمدی و سهیلا حجاب دو مدافع حقوق بشر هستند که از خدمات درمانی فوری برای ویروس کرونا محروم شده‌اند. پیش از این فعالان و سازمان‌های مدافع حقوق بشر بارها به‌خاطر کمبود امکانات درمانی و بهداشتی در زندان‌ها و همچنین عدم اتخاذ تمهیدات پیشگیرانه برای جلوگیری از ابتلای زندانیان به ویروس کرونا به مقامات قضایی و امنیتی ایران هشدار داده‌ بودند.‌‎

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید