پس از هشت‌ماه بازداشت، حافظ اصغر کوهی آزاد شد

حافظ اصغر کوهی شهروند اهل سنت بلوچ که به دنبال احضار به دادگاه ویژه روحانیت پس از مراجعه به این نهاد بازداشت شده بود، با تامین وثیقه آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حافظ  اصغر کوهی، روحانی اهل سنت پس از ۸ ماه بازداشت با تامین قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی صبح روز دوشنبه ۲۳ تیرماه ۹۹، از زندان زاهدان آزاد شد.

حافظ اصغر کوهی، برادر مولانا فضل الرحمن کوهی در تاریخ ۷ آذرماه ۹۸ همزمان با مولوی فضل الرحمن کوهی بازداشت و روز سه‌شنبه ۲۷ اسفندماه ۱۳۹۸ از بازداشتگاه اطلاعات سپاه زاهدان به زندان مرکزی زاهدان منتقل شد.

کمپین پیشتر گزارش داده بود، علیرغم پیگیری «مولوی عبدالحمید» روحانی برجسته اهل سنت بلوچ و کسب وعده آزادی «مولوی فضل الرحمن کوهی» و «حافظ اصغر کوهی» از سوی مسئولین، از آزادی این دو روحانی توسط اطلاعات سپاه پاسداران جلوگیری شده است.

مولانا فضل‌الرحمن کوهی، به دنبال اعتراض به کشتار معترضان آبان‌ماه۹۸ توسط نهاد های امنیتی روز پنجشنبه، ۷ آذرماه سال ۱۳۹۸ بازداشت شده بود.

نهم آذرماه سال ۱۳۹۸ و پس از بازداشت این روحانی اهل سنت شماری از شهروندان ساکن شهرستان سرباز در اعتراض به بازداشت آقای فضل‌الرحمن کوهی دست به تجمع زدند که با دخالت نیروهای سپاه پاسداران به درگیری و خشونت کشده شد و تعدادی از شهروندان نیز بازداشت شدند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید