مریم سامقانی، فعال مدنی با وثیقه آزاد شد

مریم سامقانی، فعال مدنی ساکن گرگان با وثیقه به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد، این شهروند در آذرماه سال گذشته توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به پنج سال زندان محکوم شده بود که این حکم توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران عینا تایید شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز شنبه ۲۸ تیر ماه ۱۳۹۹، مریم سامقانی، فعال مدنی ساکن گرگان با وثیقه یک میلیارد تومانی به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

بر اساس این گزارش خانم سامقانی روز چهارشنبه ۱۸ تیرماه ۱۳۹۹، پس از حضور در شعبه دوم بازپرسی دادسرای اوین بازداشت و جهت بازجویی به بند یک الف اطلاعات سپاه منتقل شد. اتهامات«اجتماع تبانی علیه امنیت ملی»، «توهین به رهبری» و «تبلیغ علیه نظام» توسط شعبه دوم بازپرسی دادسرای اوین به خانم سامقانی تفهیم شد، مصادق این اتهامات «مصاحبه با شبکه های برون مرزی» و «حمایت از رضا پهلوی» عنوان شده است.

این شهروند در پرونده ای دیگر، توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ابولقاسم صلواتی به اتهام «اجماع و تبانی علیه امنیت کشور» به ۵ سال زندان و به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال زندان محکوم شد که این حکم در دادگاه تجدید‌نظر عینا تایید و بر‌اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، اشد مجازات، یعنی ۵ سال حبس تعزیری، در مورد او اجرا خواهد شد.

این شهروند را ماموران امنیتی ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۸، در محل کارش در شهرستان گرگان بازداشت کردند و برای بازجویی به بازداشتگاه وزرا و از آن‌جا به بند یک‌ـ‌الف اطلاعات سپاه پاسداران، منتقل و در ۲۴ مرداد‌ماه، با تامین وثیقه، به‌صورت موقت از زندان آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید