محکومیت ایوب شیری و بابک حسینی مقدم به احکام حبس تعزیری

«ایوب شیری» و «بابک حسینی مقدم» دو فعال مدنی تُرک (آذربایجانی) به حبس تعزیری محکوم شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «ایوب شیری» و «بابک حسینی مقدم» دو فعال مدنی تُرک (آذربایجانی) در شعبه ۱ داد‌گاه انقلاب شهرستان تبریز به ریاست قاضی «حملبر» به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» با عضویت در تشکیلات گاماج، به ترتیب به ۲ سال حبس و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

پیشتر کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی طی گزارشی به بازداشت بابک حسینی مقدم و ایوب شیری در روز پنجشنبه ۱۷ بهمن ‌ماه ۱۳۹۸ در شهر تبریز پرداخته بود.

«بابک حسینی مقدم» و «ایوب شیری»، فعالان ترک (آذربایجانی) و شهروندان تبریزی روز پنج شنبه ۱۷ بهمن ‌ماه ۱۳۹۸ از بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریزبه بند ۷ زندان زندان مرکزی تبریز منتقل شدند.

«ایوب شیری» فعال مدنی ترک و یکی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری آبان گذشته پیشتر از بابت اتهام «اخلال در نظم و آسایش عمومی» محاکمه و به ۱ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بود. این حکم به علت سابقه‌دار نبودن آقای شیری به مدت ۱ سال به حالت تعلیق در آمده است.

«بابک حسینی‌مقدم» در جریان اعتراضات سراسری آبان گذشته توسط نیروهای امنیتی در تبریز بازداشت و پس از حدود سه ماه با پایان مراحل بازجویی به زندان تبریز منتقل شده و روز سه‌شنبه ۶ اسفندماه ۱۳۹۸ با تودیع قرار وثیقه تا پایان مراحل دادرسی از زندان تبریز آزاد شده بود.

 

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید