دادگاه تجدید نظر؛ محکومیت شهرام صفری، روزنامه نگار به ۹۱ روز حبس تعلیقی

«شهرام صفری»، روزنامه نگار اهل کرمانشاه در دادگاه تجدید نظر استان کرمانشاه به ۹۱ روز حبس تعلیقی محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حکم دادگاه بدوی «شهرام صفری» روزنامه نگار و فعال رسانه ای اهل کرمانشاه که بابت اتهام نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی توسط شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ کرمانشاه  به ۹۱ روز حبس تعزیری محکوم شده بود، روز دوشنبه ۳۰ تیر ماه ۱۳۹۹، در شعبه ۱۷ دادگاه تجدیدنظر استان کرمانشاه به ۹۱ روز حبس تعلیقی تغییر پیدا کرد.

«شهرام صفری»، روزنامه نگار و مدیر کانال تلگرامی راویژپرس، روز دوشنبه ۲۵ فروردین ماه ۱۳۹۹، با شکایت دانشگاه علوم پزشکی به دلیل انتشار آماری مربوط به وضعیت بیماری کرونا در این استان پس از احضار به شعبه بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه با تودیع قرار وثیقه ای به مبلغ ۶۰ میلیون تومان بطور موقت و تا اتمام مراحل دادرسی آزاد شد.

بر اساس گزارش‌ها،‌ دانشگاه علوم پزشکی در شکایت خود اظهار کرده که آمار منتشر شده در خصوص بحران کرونا از سوی کانال تلگرامی صفری،‌ موجب نگرانی و تشویش اذهان عمومی شده بود.

این روزنامه نگار و فعال رسانه ای اهل کرمانشاه بابت انتشار اعلام آمارهای مربوط به شیوع ویروس کرونا به ۹۱ روز حبس تعزیری محکوم شده که این حکم توسط شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ کرمانشاه بابت اتهام نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی صادر شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید