سید محمود موسوی مجد، “زندانی امنیتی” متهم به جاسوسی اعدام شد

رسانه های حکومتی در ایران گزارش داده اند که «سید محمود موسوی مجد» زندانی متهم به جاسوسی از نیروی قدس سپاه پاسداران اعدام شد.

خبرگزاری فارس اعلام کرد؛ حکم اعدام «سید محمود موسوی مجد» که شهریورماه ۱۳۹۷، توسط حزب الله لبنان در سوریه بازداشت و به ایران منتقل و در شهریورماه ۱۳۹۸، توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به اتهام «جاسوسی» به اعدام محکوم شده بود، روز دوشنبه ۳۰ تیرماه ۱۳۹۹، به اجرا در آمد.

بر اساس گزارش خبرگزاریهای داخل ایران، «سید محمود موسوی مجد» در ۱۹ شهریور سال ۱۳۹۷ در دمشق توسط حزب‌الله لبنان بازداشت شده است.

وی پس از نزدیک به یک ماه به ایران منتقل شده و در مرحله بازپرسی توسط شعبه ۱ دادسرای اوین از بابت «جاسوسی برای سازمان سیا و موساد» مورد تفهیم اتهام قرار گرفت.

بر اساس گزارش رسانه های حکومتی، «یکی از اتهام‌های سید محمود موسوی مجد اعلام محل تردد و اسکان» قاسم سلیمانی «و برخی فرماندهان نظامی در ادوار مختلف به سیا و موساد بود.»

«سید محمود موسوی مجد» در تاریخ ۱۸ مهرماه ۱۳۹۷، از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب  تهران به ریاست «ابوالقاسم صلواتی» محاکمه و در ۳ شهریورماه ۱۳۹۸، به حکم اعدام محکوم شد اما با ایراد دیوان عالی کشور پرونده به دادگاه بازگشت.

 حکم اعدام «سید محمود موسوی مجد» مجددا در ۴ اسفند ۱۳۹۸، در دادگاه انقلاب تهران صادر و پرونده به دیوان عالی کشور ارسال و این حکم در دیوان عالی کشور تایید شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید