وضعیت وخیم جسمانی حسین سیلاوی زندانی سیاسی عرب محکوم به اعدام

وضعیت جسمانی «حسین سیلاوی» زندانی سیاسی عرب محکوم به اعدام در قرنطینه زندان (مرکزی) شیبان اهواز وخیم گزارش شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «حسین سیلاوی» زندانی سیاسی عرب که در اردیبهشت ماه ١٣٩۶ همراه با دو نفر دیگر به اتهام «شرکت در عملیات مسلحانه علیه مراکز امنیتى» در هجوم به کلانترى ٢٣ کوی مجاهد شهر اهواز به اعدام محکوم شده و در قرنطینه زندان (مرکزی) شیبان اهواز نگهداری می شود، در شرایط جسمانی نامساعدی بسر برده و به رسیدگی فوری پزشکی و دسترسی به خدمات درمانی نیاز دارد.

بر اساس گزارش منابع فعال حقوق بشر، «حسین سیلاوی» زندانی سیاسی عرب محکوم به اعدام، در اثر تحمل شکنجه های بسیار از وجود زخم عمیق و درد شدید در ناحیه شکم  رنج میبرد و از نظر سلامتی در وضعیت بحرانی قرار دارد.

این منابع افزودند؛ «حسین سیلاوى» زندانى عرب محکوم به اعدام به همراه هم پرونده ای هایش، «على خسرجى» و «ناصر خفاجیان» همزمان با اعتراضات زندانیان زندان شیبان در روز دوشنبه ۱۲ فروردین ماه ۱۳۹۹ به مکان نامعلومى منتقل شده بود به قرنطینه زندان شیبان اهواز برگردانده شد.

گفته شده است، دو هم پرونده ای محکوم به اعدام «حسین سیلاوى»، به نامهای «على خسرجى» و «ناصر خفاجیان(مرمضى)» به ترتیب به بند ۵ زندان شیبان و زندان سپیدار اهواز منتقل شدند.

طبق گزارش رسیده، «حسین سیلاوى» از اهالى منطقه خبینه اهواز، «على خسرجى» از اهالى کوى علوى اهواز و «ناصر خفاجیان(مرمضى)» در اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ به اتهام «تشکیل گروه مسلح» و «کشتن دو مامور نیروی انتظامی» در اهواز بازداشت شدند.

در این گزارش آمده است که ۵۰۰ نفر از زندانیان در زندان شیبان در ۱۲ اتاق نگهدارى مى شوند که ۶ اتاق آن بدون برق است .

این زندانیان در فضاى بسته و بدون امکانات بهداشتى با گرماى بیش از ۵۰ درجه و شیوع کووید ۱۹ در معرض بیمارى هاى عفونى قرار دارند به نحوی که شماری از آنها به عفونت هاى ریوى و بیمارى سل مبتلا شده اند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل