کتایون افرازه از اعضای هیات مدیره‌ جمعیت امام علی با تودیع قرار وثیقه آزاد شد

«کتایون افرازه»، از اعضای هیات مدیره‌ جمعیت امام علی با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، موسسه خیریه جمعیت امام علی امروز سه شنبه ۳۱ تیرماه ۱۳۹۹، طی اطلاعیه ای از آزادی موقت «کتایون افرازه»، عضو جمعیت امام علی که در تاریخ ۱ تیرماه به شکایت «قرارگاه ثارالله سپاه» با اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» بازداشت شده بود، با تودیع قرار وثیقه خبر داد.

پیشتر روابط عمومی جمعیت امام علی طی گزارشی در روز دوشنبه ۲ تیرماه ۱۳۹۹، از بازداشت «شارمین‌میمندی‌نژاد»، موسس جمعیت، ‌«مرتضی کی‌منش» و «کتایون افرازه»، از اعضای هیات مدیره‌ جمعیت امام علی توسط نیروهای امنیتی خبر داده بودند.

بر اساس این گزارش روز ۱ تیرماه۱۳۹۹، ساعت ۴ بعدازظهر، دو گروه از نیروهای ضابط قضایی به همراه حکم به صورت همزمان به منزل «شارمین میمندی‌نژاد» (موسس جمعیت امام علی) و یکی دیگر از اعضای جمعیت وارد شده اند.

منازل اعضای بازداشت شده و همچنین دفتر موسسه جمعیت امام علی به صورت کامل مورد بازرسی قرار گرفته به نحوی که دوربین‌های این دفتر از کار انداخته شده و اقلام شخصی، مدارک مالی و اداری که در دفتر جمعیت وجود داشته به علاوه‌ کامپیوترها، لپ‌تاپ‌ها و سرورها، توسط نیروهای امنیتی ضبط شده است.

بازداشت «شارمین میمندی‌نژاد»با اتهام «توهین به رهبر انقلاب و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران» بوده و اتهام مندرج در احکام ‌«مرتضی کی‌منش» و «کتایون افرازه»، «اقدام علیه امنیت ملی» است.

گفته شده است، اعضای موسسه خیریه جمعیت امام علی به شکایت «قرارگاه ثارالله سپاه» بازداشت شده اند.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید