خالد پیرزاده به زندان تهران‌بزرگ منتقل شد

خالد پیرزاده، زندانی سیاسی در زندان اوین به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، بر اساس گزارشات رسیده، امروز ۱ مردادماه ۱۳۹۹، خالد پیرزاده زندانی سیاسی پس از ممانعت از انتقال خود به زندان تهران بزرگ توسط ماموران گارد ویژه اوین همراه با برخورد فیزیکی به زندان تهران بزرگ منتقل شده است.

این انتقال در شرایطی صورت گرفته که قانون اصل تفکیک جرائم در زندان تهران بزرگ رعایت نمی‌شود و این زندان فاقد استانداردهای لازم است.

خالد پیرزاده، زندانی سیاسی است که به ۷ سال زندان محکوم‌شده، او در تاریخ ۵ خرداد ۹۸ در خیابان خوش تهران بازداشت و به کلانتری هفت چنار منتقل شد و  سپس به بند یک الف سپاه جهت بازجویی منتقل و نهایتا پس از گذشت ۱۹ روز جهت تفهیم اتهام به شعبه دوم بازپرسی دادسرای اوین منتقل شد.

در بهمن ماه ۹۸ خالد پیرزاده در شعبه  ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه از بابت اتهام “اجتماع و تبانی” به ۵ سال حبس و به اتهام “توهین به رهبری” به ۲ سال حبس و در مجموع به ۷ سال حبس تعزیری محکوم شد؛ شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی احمد زرگر این حکم را عینا تایید کرد.

با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس تعزیری از بابت اتهام “اجتماع و تبانی” در خصوص آقای پیرزاده قابل اجرا است.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید