گزارشی از آخرین وضعیت زینب جلالیان در در سی و دومین روز از اعتصاب غذا

زینب جلالیان، زندانی سیاسی کُرد در سی و دومین روز از اعتصاب غذای خود بسر می‌برد. این گزارش به شرح آخرین وضعیت این زندانی سیاسی می‌پردازد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، زندانی سیاسی کُرد «زینب جلالیان» که پیش‌تر از زندان قرچک ورامین به زندان مرکزی کرمان منتقل شده بود، در سی‌و‌دومین روز از اعتصاب غذا بسر می‌برد.

این زندانی با درخواست رسیدگی‌ پزشکی پس از ابتلا به کرونا و بازگشت به زندان خوی با انتقال به زندان اوین، کماکان در سلول انفرادی به سر می برد.

«زینب جلالیان» زندانی سیاسی محکوم به حبس ابد سیزدهمین سال از دوران محکومیتش را می گذراند، این زندانی روز چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، به دلایل نامشخصی، از سوی نیروهای امنیتی از زندان خوی خارج و به بند قرنطینه زندان قرچک ورامین منتقل شد.

«زینب جلالیان» از تاریخ ۳۱ خرداد با درخواست بازگشت به زندان خوی یا انتقال به زندان اوین و همچنین رسیدگی‌های پزشکی پس از ابتلا به کرونا دست به اعتصاب غذا زد، اما در ششمین روز از اعتصاب غذا در تاریخ ۵ تیر از بند قرنطینه زندان قرچک به «زندان مرکزی کرمان» منتقل شد.

علی رغم شیوع ویروس کرونا در زندان‌های کشور، مقام‌های قضایی همچنان با مرخصی درمانی زینب جلالیان،‌ زندانی سیاسی کرد مخالفت می‌کردند.

«زینب جلالیان» تنها زن زندانی سیاسی محکوم به حبس ابد، دچار بیماری چشم،‌ دهان و درد در ناحیه شکم است و در طی سال‌های طولانی زندان بارها از حق خدمات درمانی مناسب و کافی محروم مانده است.

قابل ذکر است، بعد ازبازداشت «امیرسالار داوودی» یکی از وکلای خانم جلالیان،‌ وکیل دیگر این زندانی سیاسی نیز از ادامه وکالت کناره‌گیری کرده است.

«زینب جلالیان»، متولد ۱۳۶۱ اهل روستای «دیم قشلاقِ ماکو» از توابع استان «آذربایجان غربی» پیش تر در ۲۰ اسفند ماه ۱۳۸۶، در سن ۲۵ سالگی از سوی اداره اطلاعات در «کرمانشاه» بازداشت و در آذرماه ۱۳۸۸، به اتهام “محاربه از طریق عضویت در گروه پژاک” در دادگاهی چند دقیقه‌ای، غیرعلنی و بدون حضور وکیل به اعدام محکوم شد و حکم صادره از سوی دیوان عالی کشور تایید و به وی ابلاغ شد.

بر اساس اعلام رسانه ها و اطلاعات به دست آمده حکم صادره علیه نامبرده در ۲۹ آبان ماه ۱۳۹۰ به حبس ابد کاهش یافت.

«زینب جلالیان»، زندانی سیاسی کُرد که سیزدهمین سال از دوران حبس خود را بدون مرخصی، در زندان خوی سپری می‌کند در آذرماه ۱۳۹۳، بدون اطلاع قبلی به خانواده و وکیلش، به «زندان خوی» منتقل شد.

پیش از تبعید «زینب جلالیان» به «زندان خوی»، او ۷ سال را در «کانون اصلاح و تربیت زندان دیزل‌آباد کرمانشاه» که از زندان اصلی «دیزل‌ آباد»، ۵ کیلومتر فاصله دارد به سر برد.

سازمان عفو بین الملل چندی پیش طی بیانیه‌ای ضمن ناعادلانه خواندن حبس زینب جلالیان، زندانی سیاسی کرد، خواستار پایان دادن به آن شده‌بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید