گزارشگران بدون مرز صدور احکام زندان برای اعضای خانواده دو روزنامه‌نگار را محکوم کرد

سازمان گزارشگران بدون مرز صدور احکام زندان برای اعضای خانواده دو روزنامه‌نگار، علیرضا علی‌نژاد برادر روزنامه‌نگار ومدافع حقوق زنان مسیح علی نژاد و فرنگیس مظلوم مادر سهیل عربی، شهروند خبرنگار زندانی را محکوم کرد.

این سازمان در بیانیه خود با اشاره به اینکه در دو روز نزدیکان دو روزنامه‌نگار به احکام سنگین زندان محکوم شدند نوشته است «فرنگیس مظلوم، مادر  سهیل عربی عکاس و شهروند خبرنگار زندانی و برنده جایزه شهروند خبرنگار ۲۰۱۷  برای اتهام‌هایی چون « تبانی و تجمع علیه امنیت ملی» و « تبلیغ علیه نظام» به تاریخ ۲۴ تیر به شش سال زندان محکوم شد. و در فردای آن روز علیرضا علی نژاد برادر روزنامه‌نگار مسیح علی‌نژاد برای « تبانی و تجمع علیه امنیت ملی» و « تبلیغ علیه نظام» و « توهین به رهبری» به هشت سال زندان محکوم شد.»

در این بیانیه، کریستف دولوار، دبیر اول این سازمان گفته است: «نخستین بار نیست که رژیم تهران خانواده‌های روزنامه‌نگاران را زیر فشار می‌گذارد و از آنها باج‌خواهی می‌کند. آیا میزان هراسناک بودن چنین نهادی باور کردنی است؟ اما محکوم کردن برادری برای نپذیرفتن همکاری در اقدام به آدم‌ربایی خواهرش از سوی ماموران امنیتی و یا محکوم به زندان کردن مادری برای اعتراض به وضعیت نابسامان سلامت فرزند زندانی‌اش، اقدامی است علیه تمام تعهدات یک دولت در برابر حقوق بین‌المللی و عدم رعایت ابتدایی‌ترین شأن قانون‌مداری است».

جمهوری اسلامی ایران در رده‌بندی جهانی آزادی مطبوعات ۲۰۲۰ گزارشگران بدون مرز از میان ١٨٠ کشور جهان در رده ۱۷۳ قرار دارد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید