رضا سیگارچی، درویش گنابادی از زندان قزلحصار کرج آزاد شد

«رضا سیگارچی»، درویش گنابادی که دوران محکومیتش را در زندان قزلحصار کرج بسر برد، از زندان آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «مصطفی دانشجو»، وکیل دادگستری در توییتر از آزادی «رضا سیگارچی»، درویش گنابادی که در جریان اتفاقات موسوم به گلستان هفتم خیابان پاسداران، بازداشت و تابستان سال ۱۳۹۷ توسط دادگاه انقلاب تهران به ۷ سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق، ۲ سال تبعید، ۲ سال محرومیت اجتماعی و رسانه‌ای و ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده بود، خبر داد.

«رضا سیگارچی» در زندان از بیماری قلبی رنج می‌بُرد و در پی آن  به طور مداوم دچار مشکلات قلبی، تنگی نفس و افزایش فشار خون شده و بارها به بهداری زندان و بیمارستان اعزام شده بود، با این حال و علیرغم موافقت با درخواست انتقال این درویش گنابادی به زندان تهران بزرگ از طرف رئیس بهداری، همچنان وی در زندان قزلحصار کرج نگهداری میشد.

سه شنبه ۲۲ بهمن ماه ۱۳۹۸، رضا سیگارچی، در پی عارضه‌ قلبی، تنگی نفس و افزایش فشار خون به بیمارستان لقمان اعزام شده و  بعد از چندین بار انتقال به بهداری و جلوگیری رئیس زندان، جهت اعزام وی، نهایتا به اورژانس بیمارستان لقمان منتقل شده بود.

این درویش گنابادی ، عصر روز چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸، بعد از مخالفت برای انتقال به بخش مراقبت های ویژه، نهایتا به بخش قلب بیمارستان لقمان جهت آنژیوگرافی منتقل شده بود.

این درویش گنابادی با خواسته‌ی رفع حصر از «نورعلی تابنده»، آزادی زنان درویش زندانی، تجمیع درویشان زندانی محبوس در زندان تهران بزرگ و بازگرداندن «عباس دهقان» به زندان تهران بزرگ دست به اعتصاب غذا زده بود.

۱۲ تن از دروایش گنابادی در روز دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹، به استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی تبعید شدند و حکم تبعید «رضا سیگارچی» همزمان با ۲۸ تن دیگر نیز در آینده نزدیک اجرا خواهد شد.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید