احمدرضا حائری بعد از تحمل ۷۴ ضربه شلاق، برای اجرای حکم به زندان رفت

حکم شلاق احمدرضا حائزی، یکی از متهمان پرونده «پنچشنبه سیاه اوین» روز گذشته به اجرا درآمد و برای تحمل محکومیت شش ماهه خود راهی زندان شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، احمرضا حائزی، از متهمان پرونده «پنچشنبه سیاه اوین» روز گذشته ۴ تیرماه ۹۹ برای اجرای حکم خود را به اجرای احکام دادسرای اوین معرفی کرد.

آقای حائزی که پیش تر در اسفندماه ۹۸ به اتهام های «تبلیغ علیه نظام» و «اخلال در نظم عمومی» به ۶ ماه زندان تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بود، پس از مراجعه به دادسرای اوین ۷۴ ضربه شلاق او به اجرا درآمده و سپس به زندان منتقل شده است.

هنوز مشخص نیست که پس از اجرای حکم شلاق، آقای حائزی به کدام زندان منتقل شده است.

روز ۲۸ فروردین‌ماه ۱۳۹۳ زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین مورد ضرب و شتم مأموران امنیتی قرار گرفتند. در این ماجرا که در پی بازرسی وسایل زندانیان به‌وسیله نیروهای لباس شخصی صورت پذیرفت عده قابل توجهی از زندانیان سیاسی مورد ضرب وشتم شدید قرار گرفتند و مجروح شدند؛ در پی این ماجرا تعداد زیادی از زندانیان امنیتی و عقیدتی بند ۳۵۰ به بندهای ۷ و ۸ زندان اوین یا زندان رجایی شهر منتقل شدند و ورود زندانی جدید به بند سیاسی ۳۵۰ اوین ممنوع شد. این حادثه بعدها به «پنچشنبه سیاه اوین» اوین معروف شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید