عطاالله رضایی جهت تحمل حبس بازداشت و به زندان لنگرود قم منتقل شد

عطا الله رضایی، شهروند ساکن قم جهت تحمل پنج سال حبس بازداشت و به زندان لنگرود این شهر منتقل شد، این شهروند طی حکمی از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی به ۸ سال زندان محکوم شده بود که پس از تایید در شعبه ۳۶ و پس از اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی ۵ سال از آن قبل اجرا شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صبح امروز یک شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۹، عطا الله رضایی، فعال مدنی و  شهروند ساکن قم جهت تحمل  پنج سال حبس بازداشت و به زندان لنگرود این شهر منتقل شد.

آقای عطایی به همراه ۹ شهروند دیگر به نام های علی‌اصغر حسنی‌راد، همایون پرهیزکار، امیر پورنگ سرمدی طهرانی، مریم سامقانی، علیرضا حاتمی، ساسان نیک‌نفس، علی مطلبی، یاسین جمالی کسرینه و سعیده قربانعلی در پرونده ای مشترک توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب مجموعا به ۱۰۰ سال و چهار ماه زندان محکوم شده بودند.

اتهامات این افراد «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور»، «توهین به مقدسات»، «تبلیغ علیه نظام» و «توهین به بنیان‌گذار جمهوری اسلامی و رهبری» و مصادیق آن حمایت از نظام پادشاهی از طریق فعالیت در رسانه‌های اجتماعی، پخش تراکت، شعار‌نویسی و اسکناس‌نویسی عنوان شده است.

بر اساس این گزارش آقای رضایی از بابت اتهام «اجتماع و تبانی علیه نظام» به ۵ سال زندان به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال زندان و از بابت «اتهام توهین به رهبری» به دو سال زندان و دو سال محرومیت از عضویت در احزاب و گروه‌های سیاسی و فعالیت در فضای مجازی، رسانه‌ها و مطبوعات و خروج از کشور توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب محکوم‌شده بود که این حکم در اردیبهشت ماه سال جاری در شعبه ۳۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی زرگر عینا تایید و بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی ۵ سال از آن قابل اجرا خواهد بود.

عطاالله رضایی را ماموران امنیتی در ۵ خرداد ۱۳۹۸، در قم بازداشت کردند و پس از طی مراحل بازجویی در بازداشتگاه‌های پلیس فتا در قم و بند یک‌ـ‌الف اطلاعات سپاه پاسداران، در ۴ شهریور‌ماه، پس از تفهیم اتهام، از بند چهار زندان اوین آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید