یاسمین ظفری، رحیم ساسانی و سعدالله ساسانی از زندان تبریز آزاد شدند

سه معترض تُرک که پیشتر در اواخر تیرماه امسال روبه روی کنسولگری جمهوری آذربایجان در تبریز بازداشت شده بودند، امروز با تامین وثیقه آزاد شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، یاسمین ظفری، رحیم ساسانی و سعدالله ساسانی سه فعال تٌرک که روز ۲۶ تیرماه امسال مقابل کنسولگری جمهوری آذربایجان در شهر تبریز بازداشت شده بودند، پس گذشت دو هفته عصر امروز ۸ مرداد ۹۹ با تامین قرار وثیقه ۱۰۰میلیون تومانی بصورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شدند.

اتهام این فعالین در مرحله مقدماتی دادرسی «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» و «اخلال در نظم عمومی » عنوان شده است.

از بازداشت شدگان این تجمع حکیمه احمدی و مقصود فضلی چیمن زمین کماکان در زندان مرکزی تبریز نگهداری می‌شود.

طی روزهای ۱۲ و ۱۳ ژوئیه مجموعا چهار سرباز جمهوری آذربایجان توسط ارتش ارمنستان در گلوله‌باران مرزی نزدیک منطقه تاووش کشته شدند؛ همچنین در این درگیری‌ها، دو سرباز ارمنستان و پنج سرباز آذربایجانی دیگر نیز زخمی شدند.

به دنبال این موضوع، فعالان ترک در ایران روز پنجشنبه ۲۶تیر ۱۳۹۹ این اقدام ارتش ارمنستان را به «تجاوز به خاک جمهوری آذربایجان» عنوان کردند و فراخوانی برای حضور ترک های ایران در محکومیت این اقدام حکومت ارمنستان صادر کردند.

ترک‌های آذربایجانی با برپایی تجمعات اعتراضی در شهرهای بزرگ ایران از جمله در تبریز، اورمیه، اردبیل، زنجان، مراغه، خوی، نقده و تهران با حمایت از جمهوری آذربایجان، این اقدام نیروهای ارمنستان را محکوم کردند، به دنبال گسترش این اعتراضات، نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی شماری از معترضان را بازداشت کردند.

کمپین پیشتر در گزارشی اجمالی به وضعیت بازداشت شدگان این اعتراضات پرداخته بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید