ارومیه: دو شهروند کُرد در دادگاه تجدیدنظر به احکام زندان محکوم شدند

دو شهروند اهل پیرانشهر در دادگاه تجدیدنظر ارومیه به احکام زندان محکوم شدند.

طی روزهای گذشته، احکام دو شهروند اهل پیرانشهر به نامهای “باپیر برزه” و “کیوان نژادرسول” در شعبه‌ی یکم دادگاه تجدیدنظر در ارومیه هرکدام از چهار سال حبس به دو سال و نیم حبس تعزیری کاهش پیدا کرد.

به گفته یک منبع مطلع: «کاهش محکومیت این افراد با اجرای مصوبه‌ی مجلس شورای اسلامی مبنی بر کاهش مجازات حبس تعزیری صورت گرفته است و حکم در همان شعبه‌ای تغییر کرد که‌ در آن مورد تجدیدنظر قرار گرفته بود.»

باپیر برزه پیش از این با شکایت وزارت اطلاعات نسبت به حکم صادره در دادگاه بدوی مجددا مورد محاکمه قرار گرفته و محکومیتش از ۸ ماه به ۴ سال حبس افزایش یافته است؛ همچنین محکومیت کیوان نژادرسول از ۵ سال به ۴ سال حبس کاهش یافته بود.

در آن زمان این احکام در شعبه‌ی یکم دادگاه تجدیدنظر ارومیه صادر شده‌‌ بود.

وبسایت ماف نیوز می‌گوید بازداشت این شهروندان در آذر‌ماه سال ۹۷ صورت گرفته و نهایتا روز چهارشنبه ۱۷ بهمن همان سال از سوی شعبە‌ی ١٠٢ دادگاه کیفری شهرستان پیرانشهر بە اتهام “همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف حکومت” محاکمه و همزمان با صدور رأی دادگاه بدوی، با تودیع وثیقه آزاد شدند.

باپیر برزه فرزند عثمان از اهالی روستای چیانه از توابع شهرستان پیرانشهر و کیوان نژادرسول فرزند محمد از اهالی روستای شین‌آباد است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید