ضرب و شتم و تهدید به مرگ دو زندانی سیاسی در زندان اوین/ انتقال بهنام موسیوند به بند ۸ زندان اوین

گزارش ها از زندان اوین حاکی است که یکی از هواداران عرفان حلقه در بند ۸ این زندان توسط یک زندانی عادی مورد ضرب و شتم قرار گرفته و سپس تهدید به مرگ شده است؛ پیش‌تر جعفر عظیم زاده، از اعضای اتحادیه آزاد کارگران نیز در همین بند توسط این زندانی مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود. از سوی دیگر گزارش شده، بهنام موسیوند، زندانی سیاسی به دنبال مشاجره لفظی با مسئول بند۴ زندان اوین، به بند ۸ این زندان منتقل شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امیر حسین میرخلیلی، از هواداران عرفان حلقه که دوران محکومیت خود را در بند ۸ زندان اوین سپری می‌کند، توسط یک زندانی مورد ضرب و شتم قرار گرفته و تهدید به مرگ شده است.

ضرب و شتم آقای میرخلیلی در حالی است که پیشتر روز یک‌شنبه ۵ مردادماه ۹۹ یکی از زندانیانی که به جرم فروش مواد مخدر در سالنی دیگر از بند‌ هشت زندان نگهداری می‌شود، جعفر عظیم زاده، از اعضای اتحادیه آزاد کارگران را مورد ضرب و شتم قرار داد و بار دیگر حوالی غروب همان روز در هواخوری، زندانی دیگری از بندی دیگر به او حمله کرده بود.

افزایش تنش بین زندانیان جرائم عادی با زندانیان سیاسی در بند ۸ زندان اوین، یکی از مواردی است که اخیرا فعالان حقوق بشر در شبکه های اجتماعی نسبت به ادامه این روند هشدار و واکنش نشان داده بودند. فعالان حقوق بشر می‌گویند اصل تفکیک جرایم از سوی مسئولان زندان اوین در این بند رعایت نمی‌شود.

همچنین بهنام موسیوند، دیگر زندانی محبوس در زندان اوین نیز اخیرا به دنبال مشاجره لفظی با «حیدرپور»، مسئول بند ۴ این زندان، به بند ۸ زندان اوین منتقل شده است.

گفته می‌شود بهنام موسیوند پس از اعتراض در خصوص وجود باندهای پخش مواد مخدر در زندان، استثمار زندانیان کم بضاعت توسط زندانیان جرائم مالی و تبعیض میان زندانیان متهمان جرائم اختلاس با سیاسی به صورت تنبیهی به بند ۸ اوین منتقل شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید