گزارشی از وضعیت زندان تهران بزرگ در بحران کرونا

مصطفی عبدی/عباس دهقان/ کیانوش عباسزاده/محمد حبیبی/سهیل عربی/ زرتشت احمدی‌راغب/ شاپور احسانی‌راد/ امیر حسین مرادی/ سعید تمجیدی/ محمد رجبی و محمد شریفی‌مقدم

کمپین به اطلاعاتی دست یافته که حاکی از وضعیت بغرنج و طاقت فرسای زندان تهران بزرگ در دوران کرونا برای زندانیان است. گزارشاتی که از عدم کنترل مقامات این زندان در مهار کرونا حکایت دارد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، گزارش هایی به دست کمپین رسیده که نشان می‎دهد ده‌ها زندانی در زندان تهران بزرگ به ویروس کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند.

‏گزارش شده معاونت سلامت زندان تهران بزرگ، شمار زیادی از زندانیان که پیشتر برخی از آنها به کرونا⁩ مبتلا شده بودند را به تیپ پنج زندان منتقل کرده است. پس از این اقدام، سالن‌های تیپ ۵ شاهد افزایش تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ بوده بطوریکه آمار تخمینی مبتلایان به ۱۶۰ نفر رسیده است.

‏به دنبال عدم کنترل بیماری مسئولان زندان برخی از مبتلایان را به سالن ورزش و کتابخانه‌ی تیپ ۵ این زندان منتقل کرده اند.

گفته می‌شود تاکنون دست‌کم ۳ زندانی به‌خاطر وخامت حال جان باختند و دست‌کم ۵ زندانی دیگر نیز به مراکز درمانی خارج از زندان منتقل شده‌اند.

عدم کنترل بحران کرونا، نگرانی فعالان مدنی در خصوص کسب اطلاع از وضعیت زندانیان سیاسی که در سالن‌های تیپ پنج زندان تهران بزرگ نگهداری می‌شود را دوچندان کرده است.

مصطفی عبدی، عباس دهقان، کیانوش عباسزاده، محمد حبیبی، سهیل عربی، زرتشت احمدی‌راغب، شاپور احسانی‌راد، امیر حسین مرادی، سعید تمجیدی، محمد رجبی و محمد شریفی‌مقدم از جمله زندانیان سیاسی و عقیدتی هستند که در تیپ پنج زندان تهران بزرگ نگهداری می‌شوند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید