گزارشی از آخرین وضعیت زرتشت احمدی راغب در ۴۹ روز از اعتصاب غذا

زرتشت احمدی راغب، زندانی سیاسی از اواخر خردادماه در اعتراض به عدم رعایت روند قانونی در پرونده خود و پرونده‌سازی ‌های مکرر نهادهای امنیتی علیه وی در اعتصاب غذا بسر می‌برد. این گزارش به شرح آخرین وضعیت این زندانی سیاسی می‌پردازد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، زرتشت احمدی راغب، زندانی سیاسی که از ۲۷ خردادماه در زندان در اعتراض به عدم رعایت روند قانونی در پرونده خود و پرونده‌سازی ‌های مکرر نهادهای امنیتی علیه وی دست به اعتصاب غذا زده بود، در شرایط نامناسبی به سر می‌برد.

گزارش شده روز جمعه ۱۰ مردادماه آقای احمدی راغب به دنبال وخامت حال ناشی از ضعف شدید جسمانی و خونریزی معده به بهداری زندان تهران بزرگ منتقل شده است.

آقای احمدی راغب پیشتر در تاریخ ۳۰ تیر ماه ۱۳۹۹، به دنبال احساس درد شدید از ناحیه قفسه سینه و قلب به بهداری این زندان منتقل و به مدت ۳ ساعت بستری شده بود.

کاهش وزن شدید و ضعف جسمانی آقای احمدی راغب موجب نگرانی نزدیکان این زندانی شده است.

آقای احمدی راغب در تاریخ ۲۶ خردادماه ۹۹ پس از حضور در شعبه ۴ واحد اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شهریار جهت تحمل حبس بازداشت شد. وی از زمان بازداشت و در اعتراض به عدم رعایت روند قانونی در پرونده خود و پرونده‌سازی ‌های مکرر نهادهای امنیتی علیه وی دست به اعتصاب غذا زد.

پیشتر احمدی راغب با انتشار فایل صوتی از روند بازداشت و شرایط نگهداریش در بند قرنطینه تیپ پنج زندان تهران بزرگ پرده برداشته بود.

این زندانی سیاسی در فایل صوتی گفته بود که بدون اطلاع قبلی از روند قضائی پرونده و نوع محکومیت حبس، برای اجرای حکم حبس تعزیری بازداشت شده و به یک سلول دوازده متری در بازداشتگاه دادگستری شهریار منتقل شده است که به دلیل استعمال سیگار و مواد مخدر توسط سایر زندانیان، وی دچار مشکل تنفسی شده و درخواست انتقال به مکان دیگری کرده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید