حکم اعدام مصطفی صالحی از بازداشت‌شدگان اعتراضات دی ماه ۹۶ به اجرا در آمد

مصطفی صالحی از بازداشت‌شدگان اعتراضات دی۹۶، بامداد امروز در زندان دستگرد اصفهان اعدام شد.

به گزارش میزان، خبرگزاری قوه قضاییه و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان، بامداد امروز چهارشنبه ۱۵ مرداد ماه ۱۳۹۹، حکم اعدام مصطفی صالحی که در جریان اعتراضات دی ماه سال ۱۳۹۶ در شهر کهریزسنگ از توابع شهرستان نجف آباد بازداشت شده بود در زندان دستگرد به اجرا در آمد.

این خبرگزاری مدعی شده است که آقای صالحی در دو مرحله به عنوان عامل اصلی در شکل گیری اعتراضات ۹۶ حضور داشته و با اسلحه شکاری اقدام به تیراندازی به سوی مأموران کرده که در نتیجه آن، سجاد شاه سنایی کشته و ۶ نفر دیگر نیز مصدوم و مجروح شدند.

بر اساس این گزارش جلسه رسیدگی به اتهامات این شهروند در دادگاه کیفری یک استان اصفهان برگزار و به اعدام محکوم شد که بعد از بررسی در دیوان عالی کشور این حکم تایید شد.

آغاز اعتراضات دی‌ماه ۹۶ از مشهد و تاریخ ۸ دی‌ماه بود، اما نا آرامی‌ها به سرعت در شهرهای دیگر نیز گسترش یافت و در بیشتر این مناطق با دخالت نیروهای امنیتی این اعتراضات به خشونت کشیده‌شد.

در اعتراضات دی‌ماه آن سال، تعداد پرشماری از افراد در شهرهای مختلف بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفتند. بنا بر گزارش منابع خبری طی این اعتراضات در سراسر ایران، دست‌کم ۲۵ تن کشته و حدود ۵ هزار نفر نیز بازداشت شدند.

رحمانی فضلی، وزیر کشور در آخرین گفتگوی خود در این باره اذعان کرد: “اعتراضات دی‌ماه ۹۶ در ۱۰۰ شهر ایران روی داد که این اعتراضات در ۴۰ شهر به خشونت کشیده شد”.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید