حکیمه احمدی با تامین وثیقه آزاد شد

حکیمه احمدی، شهروند ساکن مرند که در روز پنجشنبه ۲۶ تیرماه به همراه تنی چند از فعال ترک (آذربایجانی) در مقابل کنسولگری جمهوری آذربایجان در تبریز بازداشت شده بود، با تامین قرار وثیقه از زندان این شهر آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹، حکیمه احمدی با تامین قرار وثیقه یکصدمیلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان تبریز آزاد شد.

خانم احمدی، فعال مدنی ترک (آذربایجانی)، همراه با دهها فعال مدنی و سیاسی دیگر، روز پنجشنبه ۲۶ تیرماه ۱۳۹۹، در مقابل کنسولگری جمهوری آذربایجان در تبریز دستگیر و به بازداشتگاه سازمان اطلاعات سپاه شهرستان تبریز منتقل شده بود.

پیش‌تر نیز این فعال مدنی ساکن مرند در ۲۶ مهرماه ۱۳۹۷، بازداشت، و در دادگاه انقلاب مراغه با اتهام «اقدام علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام» به ۱۶ ماه زندان محکوم شده بود.

در آن زمان گزارش شده بود که ایشان طی روند بازجویی بر اثر ضرب و جرح در بازداشتگاه اطلاعات دنده‌ها و انگشتانش آسیب دیده و به همین دلیل به بیمارستان منتقل و در تاریخ ۱۱ آبان‌ماه ۱۳۹۷، دوباره از بیمارستان به بازداشتگاه اداره اطلاعات مرند منتقل شده بود.

روز شنبه ۲۲ تیرماه ۱۳۹۸، خانم احمدی به دلیل تداوم بازداشت، عدم رسیدگی و بلاتکلیفی به وضعیت پرونده خود دست به اعتصاب غذا زده بود و روز سه شنبه ۲۵ تیرماه ۱۳۹۸، با تلاش ریاست و معاونت زندان مراغه و همچنین وعده رسیدگی مجدد پرونده در شعبه بازپرسی، پس از گذشت چهار روز به اعتصاب غذای خود پایان داد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید