افزایش خشونت فیزیکی علیه زندانیان سیاسی و عقیدتی در زندان اوین

طی روزهای اخیر چهار تن از زندانیان سیاسی و عقیدتی در زندان اوین مورد خشونت و حمله فیزیکی قرار گرفتند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای گذشته «جعفر عظیم زاده»، «بهنام موسیوند»، «امیرحسین میرخلیلی» و «بهنام محجوبی»، چهار تن از زندانیان سیاسی و عقیدتی در بند ۸ زندان اوین، توسط تعدادی از زندانیان جرائم عمومی مورد ضرب و شتم و تهدید جانی قرار گرفتند.

پیشتر کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی طی گزارشی به موضوع ضرب و شتم و تهدید به مرگ زندانیان سیاسی و عقیدتی در بند ۸ زندان اوین پرداخته بود.

«جعفر عظیم زاده»، از اعضای اتحادیه آزاد کارگران روز شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹، توسط یکی از زندانیان بند ۸ مورد ضرب و شتم قرار گرفته و بار دیگر حوالی غروب همان روز در هواخوری، زندانی دیگری از بندی دیگر به او حمله کرده بود.

روز یکشنبه ۵ مردادماه، «امیرحسین میرخلیلی» از هواداران عرفان حلقه در بند ۸ این زندان توسط یک زندانی عادی مورد ضرب و شتم قرار گرفته و سپس تهدید به مرگ شده بود.

«بهنام محجوبی» درویش گنابادی محبوس در زندان اوین، که روز جمعه ۱۰ مردادماه در اعتراض به عدم رعایت اصل تفکیک جرایم و تحویل ندادن داروهای خود اعتصاب غذا کرده بود، چند روز قبل توسط چندین زندانی مورد ضرب و شتم قرار گرفته و تهدید به قتل شده است.

همچنین «بهنام موسیوند»، دیگر درویش گنابادی محبوس در زندان اوین نیز در روزهای اخیر به دنبال مشاجره لفظی با «حیدرپور»، مسئول بند ۴ این زندان، به بند ۸ زندان اوین منتقل شده و در اعتراض به تحویل ندادن عمدی داروهای «بهنام محجوبی» و وخامت حال وی، توسط دو تن از زندانیان جرائم عمومی در بند ۸ زندان اوین مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود.

افزایش تنش بین زندانیان جرائم عادی با زندانیان سیاسی در بند ۸ زندان اوین، یکی از مواردی است که اخیرا فعالان حقوق بشر در شبکه های اجتماعی نسبت به ادامه این روند هشدار و واکنش نشان داده بودند. فعالان حقوق بشر می‌گویند اصل تفکیک جرایم از سوی مسئولان زندان اوین در این بند رعایت نمی‌شود.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید