بی خبری از سرنوشت دو نوجوان کُرد بازداشت شده توسط اداره اطلاعات سپاه

بی خبری از سرنوشت دو نوجوان کُرد به نام‌های «هیمن ادوایی» و «کیومرث ادوایی» که توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند، کماکان ادامه دارد.

از سرنوشت دو نوجوان کُرد به نام‌های «هیمن ادوایی» و «کیومرث ادوایی» که روز جمعه ۲۷ تیرماه ۱۳۹۹، پس از احضار به اطلاعات سپاه و اداره اطلاعات در شهرستانهای سروآباد و مریوان، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج منتقل شده‌اند، هیچ اطلاع دقیقی در دست نیست.

بر اساس گزارش شبکه حقوق بشر کردستان به نقل از یک منبع مطلع، پس از مراجعات مکرر خانواده این دو نوجوان طی روزهای گذشته به نهادهای امنیتی در شهرهای سنندج و مریوان، به آنها گفته شده است که فرزندان‌شان در یکی از بازداشتگاه‌های اداره اطلاعات سنندج نگهداری می‌شوند.

به گفته این منبع آگاه، بازجویان امنیتی اداره اطلاعات در روزهای اخیر، با ادعای اتمام روند بازجویی این دو نوجوان، اعلام کرده بودند که آنها به زودی آزاد خواهند شد، اما تا لحظه تنظیم این گزارش خبری از آزادی آنها در دست نیست.

طبق این گزارش، اداره اطلاعات شهرستان مریوان، دلیل بازداشت «هیمن ادوایی» و «کیومرث ادوایی» دو نوجوان کُرد اهل روستای «سلین» هورامان را همکاری با یکی از احزاب اپوزیسیون کُرد اعلام کرده است.

 

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید