سهیلا حجاب در زندان مورد سوٍءقصد قرار گرفت

گزارش های منتشر شده در رسانه های حقوق بشری حاکی است که سهیلا حجاب، زندانی سیاسی در زندان قرچک ورامین توسط یک زندانی عادی مورد سوءقصد قرار گرفته و به بهداری زندان و به دنبال خونریزی شدید به مراکز درمانی خارج از زندان منتقل شده است.

به گزارش رسانه ها، روز گذشته، ۱۶ مردادماه ۹۹،  یک زندانی عادی که به اتهام مواد مخدر در زندان قرچک نگهداری می‌شود با یک لیوان شیشه‌ایی شکسته به سمت سهیلا حجاب، زندانی سیاسی حمله‌ور شده و با وارد کردن چند ضربه به شکم، او را مجروح کرده است.

گفته شده به‌خاطر شدت خونریزی، این زندانی سیاسی از بند قرنطینه به بهداری زندان و از آنجا به مراکز درمانی خارج از زندان منتقل شده است.

هنوز از دلیل حمله ور شدن این زندانی که منجر به آسیب دیدن خانم حجاب شده، اطلاعی در دست نیست.

«سهیلا حجاب»، فعال مدنی و از وکلای اهل کرمانشاه، روز چهارشنبه ۲۸ اسفند ماه ۱۳۹۸، توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه از بابت اتهامات «تبلیغ علیه نظام»، «اجتماع و تبانی»، «تشویش اذهان عمومی به قصد آشوب»، «تشکیل گروه در راستای حقوق زنان»، و «درخواست رفراندوم و تغییر قانون اساسی» مجموعا به ۱۸ سال زندان محکوم و این حکم روز شنبه سوم خردادماه ۹۹ توسط دادگاه تجدید نظر عینا تایید شد؛

این فعال مدنی، همان روز ، پس از مراجعه برای پیگیری وضعیت پرونده خود به دادگاه تجدید نظر «توام با خشونت فیزیکی» از سوی ماموران اطلاعات سپاه بازداشت به زندان قرچک منتقل شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید