گزارشی از وضعیت خالد پیرزاده، زندانی سیاسی در سایه محرومیت از حق درمان

«خالد پیرزاده»، زندانی سیاسی، همچنان از دسترسی به خدمات پزشکی و حق درمان محروم مانده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، وضعیت جسمانی «خالد پیرزاده» که در حین بازداشت و انتقال از زندان اوین به زندان تهران بزرگ، توسط نیروهای امنیتی و ماموران گارد ویژه اوین مورد ضرب و شتم قرار گرفته و از ناحیه کمر و پا دچار مصدویت است، وخیم گزارش شده و این زندانی سیاسی همچنان از دسترسی به خدمات پزشکی و حق درمان محروم مانده است.

بر اساس گزارشات رسیده، روز چهارشنبه ۱ مردادماه ۱۳۹۹، «خالد پیرزاده» زندانی سیاسی پس از ممانعت از انتقالش از زندان اوین به زندان تهران بزرگ، توسط ماموران گارد ویژه اوین به گونه ای مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته که از ناحیه پا و کمر دچار درد شدید شده و قادر به حرکت دادن پای خود نیست.

«خالد پیرزاده»، زندانی سیاسی محبوس در تیپ ۵ زندان تهران بزرگ، با وضعیت وخیم جسمانی، باید سریعاً تحت عمل جراحی قرار بگیرد اما در حال حاضر به دلیل عدم توانایی مالی در تامین هزینه عمل جراحی همچنان با دردهای شدید در ناحیه کمر و پا دست و پنجه نرم می کند.

علی رغم اینکه آسیبهای وارده به «خالد پیرزاده»، ناشی از ضرب و جرح وی توسط ماموران امنیتی و گارد ویژه زندان اوین است، سازمان زندانها هیچ گونه مسئولیتی را در قبال پرداخت هزینه جراحی و درمان این زندانی سیاسی تقبل نکرده است.

«خالد پیرزاده»، زندانی سیاسی در اوایل خردادماه ۱۳۹۸، در خیابان خوش تهران توسط نیروهای امنیتی در حالی که به شدت مورد ضرب و جرح قرار گرفته و از ناحیه کمر با مصدومیت مواجه شده بود، بازداشت و به کلانتری هفت چنار منتقل شد.

مراحل بازجویی «خالد پیرزاده» در بند یک الف سپاه انجام شده و پس از گذشت ۱۹ روز جهت تفهیم اتهام به شعبه دوم بازپرسی دادسرای اوین منتقل شد.

«خالد پیرزاده» در بهمن ماه ۱۳۹۸، در شعبه  ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی «محمد مقیسه» از بابت اتهام «اجتماع و تبانی» به ۵ سال حبس و به اتهام «توهین به رهبری» به ۲ سال حبس و در مجموع به ۷ سال حبس تعزیری محکوم شد.

شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی «احمد زرگر» این حکم را عینا تایید کرد.

 

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید