ابتلای ۱۲ تن از زندانیان بند ۸ زندان اوین به بیماری کرونا

۱۲ تن از زندانیان بند ۸ زندان اوین به کرونا مبتلا شده و هم اکنون در بهداری مرکزی زندان اوین بستری شده اند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی به نقل از اتحادیه آزاد کارگران ایران، با تشدید علائم بیماری کرونا در زندان اوین طی روزهای اخیر و با انجام تست کرونا از ۱۷ تن از زندانیان به صورت تصادفی، امروز یکشنبه ۱۹ مردادماه ۱۳۹۹، جواب تست ۱۲ تن از زندانیان محبوس در بند ۸ زندان اوین مثبت اعلام شد.

بر اساس گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، «جعفر عظیم زاده»، «اسماعیل عبدی»، «امیر سالار داودی»، «مجید آذرپی»، «فریدون احمدی»، «سعید شریفی» و چند تن دیگر که اسامی آنان در حال حاضر در دست نیست، با انجام تست کرونا، ابتلایشان به بیماری کووید-۱۹ به طور قطعی اعلام شده است.

پیشتر کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، گزارش جامعی از وضعیت زندانیان در شرایط شیوع اپیدمی کرونا درزندانهای مختلف کشور ارائه داده و در آن به شیوع و گسترش ویروس کرونا در زندانهای مختلف کشور پرداخته بود.

همچنین سازمان ملل متحد طی بیانیه ای از شرایط زندانیان در کشورهایی که کرونا ویروس در آن شیوع پیدا کرده از جمله ایران ابراز نگرانی کرده است و سازمان عفو بین الملل طی هفته های اخیر با انتشار بیانیه های جداگانه ای خواستار آزادی زندانیان عقیدتی شده است ولی به رغم تقاضای سازمانهای حقوق بشری هنوز شمار بسیاری از زندانیان سیاسی و زندانیان جرائم غیر خطرناک نتوانسته اند از حق مرخصی بهره مند گردند.

سازمان عفو بین‌الملل نیز با انتشار بیانیه های جداگانه ای در پی خطر شیوع ویروس کرونا در زندان های ایران، خواستار آزادی بی‌درنگ و بدون قیدوشرط صدها زندانی عقیدتی و حفظ سلامت همه زندانیان شد.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید