تعیین وثیقه سنگین برای آزادی موقت مهدی سلیمی، نویسنده زندانی

«مهدی سلیمی»، ‌نویسنده زندانی، از تعیین وثیقه سنگین برای آزادی موقت و عدم توانایی پرداخت آن خبر داد.

«مهدی سلیمی»، ‌نویسنده و مترجم زندانی، در نامه‌ای که از سوی برادرش در روز یکشنبه ۱۹ مردادماه ۱۳۹۹، در اینستاگرام منتشر شده، با اشاره به تعیین وثیقه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی برای دو قرار در زمینه اتهام‌های مطرح شده علیه وی، اعلام کرد توانایی مالی تامین این وثیقه سنگین را ندارد و باید در زندان بماند.

این نویسنده و مترجم زندانی در نامه اش با اشاره به عدم فرصت دفاع در برابر بازپرس پرونده نوشته است:« این حق طبیعی من بود که بعد از مراحل بازجویی به پیش بازپرس رفته و از این اتهامات واهی تبری بجویم. اما چنین امکانی به من داده نشد و این کارها به صورت غیابی و بدون حضور و دفاعیه بنده به پیش رفته است.»

بر اساس نامه «مهدی سلیمی»، اتهامات انتسابی علیه این نویسنده و مترجم زندانی، «فعالیت تبلیغی علیه نظام»، «تشویق مردم به فساد و فحشا»، «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» و «توهین به مقدسات» عنوان شده است.

وی در ادامه نامه ضمن اشاره به تعیین وثیقه سنگین و عدم توانایی تامین این وثیقه نوشت:‌ «خودم را به زمان می‌سپارم و با بسیاری از هم طبقه‌ای‌هایم یا به قول شاملو همان بچه‌های اعماق که اینجا بدون امکان تامین وثیقه و وکیل و ملاقات اسیر شده‌اند و چشم به آرای بیدادگاه‌ها سپرده‌اند، صبر پیشه می‌کنم.»

«مهدی سلیمی»، روز ۱۷ تیرماه سال جاری، در منزل خانواده‌اش واقع در شهرستان اهر، بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید