تعلیق باقی مانده حبس و آزادی مشروط ارژنگ زرگوش، فعال رسانه ای

با تعلیق باقی مانده حبس و اعطای آزادی مشروط، «ارژنگ زرگوش»، خبرنگار اهل کرمانشاه، دیگر به زندان باز نخواهد گشت.

«ارژنگ زرگوش» خبرنگار و فعال سیاسی که  در دی‌ماه ۱۳۹۷، جهت اجرای حکم شش ماه حبس تعزیری روانه زندان دیزل آباد کرمانشاه شده و پس از یک ماه با تودیع قرار وثیقه از زندان دیزل‌آباد آزاد شده بود، با تایید درخواست آزادی مشروط و تعلیق باقی مانده دوران حبس، دیگر به زندان دیزل آباد کرمانشاه باز نخواهد گشت.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، این خبرنگار و فعال رسانه ای در اعتراضات دی ماه ۱۳۹۶، توسط ماموران اطلاعات سپاه پاسداران به اتهام «پوشش خبری اعتراضات و ارسال اخبار به ضد انقلاب»، همراه با تفتیش منزل و ضبط اقلام شخصی از قبیل، لپ تاپ و گوشی تلفن همراه بازداشت شد.

وی پس از اتمام مراحل بازجویی و تفهیم اتهام، پس از تحمل ۱۴ روز سلول انفرادی، به زندان دیزل آباد کرمانشاه منتقل شد.

«ارژنگ زرگوش» در اوایل اسفند ماه ۱۳۹۶، با تودیع قرار وثیقه تا اتمام مراحل دادرسی از بازداشت آزاد شد.

در جلسه رسیدگی دادگاه بدوی، این فعال سیاسی توسط دادگاه انقلاب کرمانشاه به تحمل ۷ سال حبس تعزیری محکوم شد.

اتهامات انتسابی علیه «ارژنگ زرگوش» فعال سیاسی، «عضویت در یکی از احزاب مخالف نظام»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام»، «تحریک مردم به اغتشاشات و مشارکت در آن» و «جاسوسی برای دولتهای متخاصم» عنوان شده بود.

در نهایت حکم بدوی ۷ سال حبس تعزیری، پس از اعتراض در دادگاه تجدیدنظر استان کرمانشاه، به شش ماه حبس تعزیری کاهش پیدا کرد.

«ارژنگ زرگوش» دی ماه سال ۱۳۹۷، جهت تحمل شش ماه حبس تعزیری بازداشت شده و پس از یک ماه با تودیع قرار وثیقه از زندان دیزل آباد کرمانشاه آزاد شد.

پیشتر «ارژنگ زرگوش» در اوایل  آذرماه ۱۳۹۶، در روستای گاومیش‌چران از توابع شهرستان گیلان غرب توسط نیروهای اداره‌ اطلاعات دستگیر و پس از چند روز با تودیع  قرار وثیقه به صورت موقت آزاد شده بود.

این خبرنگار در زمان وقوع زلزله کرمانشاه، با انتشار ویدیویی در خصوص وضعیت سرپل ‌ذهاب گفته بود: «مسئولین، هیچ خدمتی به مردم نمیکنند و آنها خائن به مملکت هستند و مردم خواهان سرنگونی آنها هستند.»

 

 

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید