مادح فتحی «توام با خشونت» بازداشت شد

مادح فتحی، فعال محیط زیست و عضو سابق هیئت مدیره انجمن زیست محیطی «جمعیت کردستان سبز»، توسط ماموران امنیتی در سنندج «توام با خشونت» بازداشت شد. این شهروند کُرد پیش از این توسط شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی حسین سعیدی به احکام زندان محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹،  مادح فتحی، شهروند کُرد ساکن سنندج، «توام با خشونت» در منزل شخصی خود توسط ماموران امنیتی بازداشت شد.

بر اساس این گزارش ماموران امنیتی با شکستن درب و پنجره منزل آقای فتحی توام با خشونت وی را بازداشت کرده به طوری که بر اثر این اقدام ماموران به همسر ایشان سحر کاظمی شوک عصبی شدیدی دست داده است. همچنین ماموران پس از ورود با خشونت به منزل این شهروند پس از بازرسی منزل، برخی از لوازم شخصی ایشان را نیز ضبط کردند.

پیش از این دادگاه آقای فتحی با اتهامات “اقدام علیە امنیت کشور از طریق عضویت در گروهای معاند نظام و عضویت در حزب حیات آزاد کردستان”،  در تاریخ ۱۴ اردیبهشت ۹۸ برگزار شده‌بود و حکم  یک‌سال حبس تعزیری و پنج سال حبس تعلیقی به مدت ۳ سال برای این شهروند توسط شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به ریاست حسین سعیدی  به صورت شفاهی چند روز بعد از برگزاری دادگاه ابلاغ شد.

آقای فتحی پس از دستگیری سحر کاظمی همسرش، روز پنج‌شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷، پس از احضار به اداره اطلاعات سنندج از سوی ماموران امنیتی بازداشت و روز پنج‌شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ با سپردن وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی به‌صورت موقت آزاد شد.

مادح فتحی در پاییز ۹۶ نیز به مدت ۳ ماه و نیم در سلول‌های انفرادی بازداشتگاه ادارە اطلاعات سنندج تحت بازجویی و اخذ اعترافات اجباری قرار داشته است.

در خصوص همسر این فعال محیط زیست، سحر کاظمی، گفتنی‌است ایشان در روز پنج‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۸،  با پایان دوران محکومیت از بند زنان کانون اصلاح و تربیت سنندج آزاد شدند.

خانم کاظمی، طی حکمی از سوی قاضی حسین سعیدی، رییس شعبه اول دادگاه انقلاب به ۵ سال زندان محکوم شده بود که این حکم از سوی شعبه چهارم دادگاه تجدید نظر استان کردستان به ۲۰ ماه کاهش یافت.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید