آزادی دو نوجوان کُرد از بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج

دو نوجوان کُرد به نام‌های «هیمن ادوایی» و «کیومرث ادوایی» که حدود یک ماه پیش توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند، آزاد شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، دو نوجوان کُرد به نام‌های «هیمن ادوایی» و «کیومرث ادوایی» که روز جمعه ۲۷ تیرماه ۱۳۹۹، پس از احضار به اطلاعات سپاه و اداره اطلاعات در شهرستانهای سروآباد و مریوان، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده‌ بودند، روزپنج شنبه ۲۳ مردادماه ۱۳۹۹، با تودیع قرار وثیقه از بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج آزاد شدند.

این دو نوجوان کُرد، پس از حدود یک ماه بازداشت، با تودیع قرار وثیقه های ۵۰ و ۳۰۰ میلیونی از بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج آزاد شدند.

«کیومرث ادوایی»و «هیمن ادوایی» دو دانش آموز نوجوان اهل روستای «سلین» هورامان از توابع شهرستان سروآباد استان کردستان، روز جمعه ۲۷ مردادماه ۱۳۹۹، توسط نیروهای سپاه پاسداران بازداشت و گفته شده بود که به بازداشتگاه این نهاد امنیتی موسوم به «شهرامفر» در شهر سنندج منتقل شده اند.

طبق گزارشات رسیده، اداره اطلاعات شهرستان مریوان، دلیل بازداشت این دو نوجوان کُرد را «همکاری با یکی از احزاب اپوزیسیون کُرد» عنوان کرده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید