آرش نصری، زندانی سیاسی کُرد به ۱۷ سال حبس محکوم شد

«آرش نصری»، زندانی سیاسی کُرد، طی ابلاغ حکمی در روز چهارشنبه ۱۵ مردادماه، توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ۱۷ سال حبس محکوم شد.

در جلسه دادگاهی رسیدگی به پرونده «آرش نصری»، در روز دوشنبه ۳۰ تیرماه، این زندانی سیاسی کُرد از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی «مقیسه» به اتهامات «اقدام علیه امنیتی ملی» از طریق «عضویت در سازمان خبات کردستان ایران» به ۶ سال حبس، «حمل و نگهداری اسلحه» ۶ سال، «خرید و فروش اسلحه» ۳ سال و نیم و «ورود و خروج غیرقانونی از کشور» یک سال و نیم و در مجموع به ۱۷ سال حبس محکوم شد.

روز دوشنبه ۳۰ تیرماه ۱۳۹۹، جلسه دادگاهی رسیدگی به پرونده «آرش نصری» زندانی سیاسی، برگزار و روز چهارشنبه ۱۵ مردادماه ۱۳۹۹، حکم ۱۷ سال حبس به وی ابلاغ شده است.

با توجه به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، در صورت تایید این حکم در دادگاه تجدید نظر، اشد مجازات یعنی ۶ سال حبس  در خصوص وی قابل اجرا خواهد بود.

بر اساس گزارش شبکه حقوق بشر کردستان، این زندانی سیاسی کُرد، بسیاری از این اتهامات را رد کرده و اتهامات «خرید و فروش اسلحه» و «حمل و نگهداری اسلحه» تنها بر اساس عکس‌های منتشر شده در صفحه شخصی اینستاگرام «آرش نصری» و مربوط به اقامت وی در اقلیم کردستان در چند سال پیش است.

روز جمعه ۲۹ آذرماه ۱۳۹۸، «آرش نصری»، شهروند کُرد اهل سنندج و ساکن ورامین، توسط نیروهای سازمان اطلاعات سپاه در منزل پدری اش بازداشت شد.

این زندانی سیاسی، با اتمام مراحل بازجویی در روز سه شنبه ۸ بهمن ماه ۱۳۹۸، به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.

گفته شده است، «آرش نصری» پیشتر به مدت ۳ سال در اقلیم کردستان اقامت داشته و مدتی نیز عضو «سازمان خبات کردستان ایران» بوده است.

این زندانی سیاس کُرد، حدود یک سال و نیم پیش به ایران بازگشته، هم ‌اکنون متاهل بوده و پدر یک نوزاد دختر ۱۱ ماهه است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید