دختر نسرین ستوده بازداشت شد

نیروهای امنیتی صبح امروز، دختر نسرین ستوده را بازداشت و به دادسرای زندان اوین منتقل کردند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صبح امروز دوشنبه ۲۷ مردادماه  مهراوه خندان، دختر ۲۰ ساله نسرین ستوده توسط ماموران امنیتی در منزل بازداشت و به دادسرای اوین منتقل شد.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده در رسانه‌های اجتماعی پنج مامور امنیتی دستگاه قضایی ایران ظهر دوشنبه ۲۷ مرداد پس از مراجعه به خانه خانواده ستوده، مهراوه خندان دختر ۲۰ ساله این زندانی سیاسی را بدون هرگونه توضیحی به دادسرای امنیت اوین منتقل کردند.

ایران اینترنشنال در این زمینه نوشت، پیش از این، خانواده ستوده تحت محدودیت‌های امنیتی قرار داشته و دختر او در سن ۱۲ سالگی هم بدون هیچ‌گونه پرونده‌ای ممنوع‌الخروج شده بود.

فعالان حقوق بشر می‌گویند نسرین ستوده برای حمایت از زندانیان سیاسی دست به اعتصاب غذا زده و گمان می‌رود بازداشت فرزند او برای فشار به این زندانی باشد تا به اعتصاب غذای خود پایان دهد.

نسرین ستوده روز ۲۱ مردادماه نامه‌ای از بند زنان زندان اوین منتشر و از عدم اجرای قانون در ارتباط با زندانیان سیاسی انتقاد کرده بود.این وکیل زندانی همچنین ضمن اعتراض به «شرایط ظالمانه حبس و بی‌پاسخ ماندن مکاتبات و مطالبات قانونی زندانیان» خواستار آزادی زندانیان سیاسی شده است.

ستوده در خردادماه سال ۱۳۹۷ بازداشت شد. او با اتهاماتی از جمله «تبانی علیه امنیت کشور»، «نشر اکاذیب»، «تشویش اذهان عمومی» و «اهانت به مقام‌های حکومت» به ۳۳ سال حبس و ۱۴۸ ضربه شلاق محکوم شده که ۱۲ سال از آن اجرا می‌شود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید