مهراوه خندان با قرار کفالت به صورت موقت آزاد شد

مهراوه خندان، دختر ۲۰ ساله نسرین ستوده وکیل حقوق بشری زندانی در بند زنان اوین و رضا خندان، فعال مدنی  که توسط ماموران امنیتی در منزل بازداشت و به دادسرای اوین منتقل شده بود با قرار کفالت به صورت موقت آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صبح امروز دوشنبه ۲۷ مردادماه ۱۳۹۹،  مهراوه خندان، دختر ۲۰ ساله نسرین ستوده که توسط ماموران امنیتی در منزل بازداشت و به دادسرای اوین منتقل شده بود  به صورت موقت و با قرار کفالت ازاد شد.

از دلیل بازداشت و اتهامات مهراوه خندان، اطلاعات دقیقی در دست نیست اما بر اساس گفته برخی منابع مطلع این بازداشت بدلیل بر خورد ماموران زندان در سال ملاقات طی روزهای گذشته و شکایت از ایشان صورت گرفته است.

نسرین ستوده روز ۲۱ مردادماه نامه‌ای از بند زنان زندان اوین منتشر و از عدم اجرای قانون در ارتباط با زندانیان سیاسی انتقاد کرده بود.این وکیل زندانی همچنین ضمن اعتراض به «شرایط ظالمانه حبس و بی‌پاسخ ماندن مکاتبات و مطالبات قانونی زندانیان» خواستار آزادی زندانیان سیاسی شده است.

ستوده در خردادماه سال ۱۳۹۷ بازداشت شد. او با اتهاماتی از جمله «تبانی علیه امنیت کشور»، «نشر اکاذیب»، «تشویش اذهان عمومی» و «اهانت به مقام‌های حکومت» به ۳۳ سال حبس و ۱۴۸ ضربه شلاق محکوم شده که ۱۲ سال از آن اجرا می‌شود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید