مهراوه خندان با قرار کفالت به صورت موقت آزاد شد

مهراوه خندان، دختر ۲۰ ساله نسرین ستوده وکیل حقوق بشری زندانی در بند زنان اوین و رضا خندان، فعال مدنی  که توسط ماموران امنیتی در منزل بازداشت و به دادسرای اوین منتقل شده بود با قرار کفالت به صورت موقت آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صبح امروز دوشنبه ۲۷ مردادماه ۱۳۹۹،  مهراوه خندان، دختر ۲۰ ساله نسرین ستوده که توسط ماموران امنیتی در منزل بازداشت و به دادسرای اوین منتقل شده بود  به صورت موقت و با قرار کفالت ازاد شد.

از دلیل بازداشت و اتهامات مهراوه خندان، اطلاعات دقیقی در دست نیست اما بر اساس گفته برخی منابع مطلع این بازداشت بدلیل بر خورد ماموران زندان در سال ملاقات طی روزهای گذشته و شکایت از ایشان صورت گرفته است.

نسرین ستوده روز ۲۱ مردادماه نامه‌ای از بند زنان زندان اوین منتشر و از عدم اجرای قانون در ارتباط با زندانیان سیاسی انتقاد کرده بود.این وکیل زندانی همچنین ضمن اعتراض به «شرایط ظالمانه حبس و بی‌پاسخ ماندن مکاتبات و مطالبات قانونی زندانیان» خواستار آزادی زندانیان سیاسی شده است.

ستوده در خردادماه سال ۱۳۹۷ بازداشت شد. او با اتهاماتی از جمله «تبانی علیه امنیت کشور»، «نشر اکاذیب»، «تشویش اذهان عمومی» و «اهانت به مقام‌های حکومت» به ۳۳ سال حبس و ۱۴۸ ضربه شلاق محکوم شده که ۱۲ سال از آن اجرا می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل