محکومیت نادر فتوره چی، روزنامه نگار به یک سال حبس تعزیری

«نادر فتوره چی»، نویسنده، مترجم و روزنامه‌نگار، به یک سال حبس تعزیری که به مدت سه سال تعلیق شده است، محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «نادر فتوره چی»، نویسنده، مترجم و روزنامه‌نگار، طی حکمی که امروز سه شنبه ۲۸ مرداد ماه ۱۳۹۹، به وی ابلاغ شده، در روز یکشنبه ۲۶ مرداد ماه ۱۳۹۹، در پی برگزاری جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده اش، با اتهام تشویش اذهان عمومی علیه نهادها،مقامات و سازمانهای حکومتی، به یک سال حبس تعزیری که به مدت سه سال تعلیق شده، محکوم شده است.

این حکم امروز سه شنبه ۲۸ مرداد ماه ۱۳۹۹، به «نادر فتوره چی» ابلاغ شده است. وی اظهار داشته که به این حکم اعتراض خواهد کرد.

«نادر فتوره چی»، نویسنده و روزنامه‌نگار، روز شنبه ۱۰ خرداد ماه ۱۳۹۹، در ارتباط با پرونده‌ای که اخیراً برای وی گشوده شده، با حضور در دادسرای اوین، پس از تفهیم اتهام با تودیع قرار وثیقه آزاد شده بود.

این روزنامه نگار، روز یکشنبه ۱۱ خرداد ماه ۱۳۹۹، مجدداً با دریافت احضاریه ای از دادسرای فرهنگ و رسانه،       می بایست ظرف ده روز از زمان دریافت ابلاغیه در دادسرای فرهنگ و رسانه حاضر شود.

در احضاریه دادسرای فرهنگ و رسانه، بدون اشاره به اتهام مطروحه علیه «نادر فتوره چی» اشاره شده بود که وی جهت ادای پاره ای توضیحات باید در دادسرای فرهنگ و رسانه حاضر شود.

در جلسه بازپرسی روز شنبه ۱۰ خردادماه ۱۳۹۹، اتهام «نادر فتوره چی»، «تشویش اذهان عمومی» اعلام شد که وی این اتهام مطروحه علیه خود را رد کرد.

«نادر فتوره چی» که سابقه بازداشت و محکومیت به دلیل فعالیت‌های رسانه‌ای را در کارنامه خود دارد، پس از پایان جلسه بازپرسی روز شنبه ۱۰ خردادماه ۱۳۹۹، پرونده اش برای تعیین شعبه و زمان رسیدگی به دادگاه ارجاع داده شد.

 

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید