رحیم محمودی آذر، فعال سیاسی کُرد از زندان ارومیه آزاد شد

رحیم محمودی آذر، فعال سیاسی کُرد محبوس در زندان ارومیه با سپری کردن بیش از نیمی از دوران محکومیت پنج ساله از زندان ارومیه آزاد شد.

رحیم محمودی آذر، زندانی سیاسی کُرد که در تیرماه ۱۳۹۷، توسط شعبه ۳ دادگاه انقلاب ارومیه به اتهامات «عضویت در گروه‌های معاند نظام» و «اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام» به ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم شده بود، با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی و اجرای بخشنامه جدید رئیس قوه قضاییه و سپری کردن بیش از نیمی از دوران محکومیت پنج ساله از زندان ارومیه آزاد شد.

بر اساس گزارش کُردپا، امروز چهارشنبه ۲۹ مردادماه ۱۳۹۹، رحیم محمودی آذر، فعال سیاسی کُرد با سپری کردن بیش از نیمی از دوران محکومیت پنج ساله از زندان ارومیه آزاد شد.

رحیم محمودی آذر و مصطفی قادر زینب، دو تن از بازداشت شدگان درگیری‌های عفرین سوریه در تیرماه ۱۳۹۷، توسط شعبه ۳ دادگاه انقلاب به اتهامات «عضویت در گروه‌های معاند نظام» و «اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام» به ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم شده بودند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، رحیم محمود آذر و مصطفی قادر زینب، دو تن از بازداشت شدگان درگیری‌های عفرین سوریه، در تاریخ ۸ مهرماه ۱۳۹۷، از سوی شعبه ۱۰۳ دادگاه عمومی ارومیه به اتهام “عبور غیرقانونی از مرز” هر یک به تحمل یک سال دیگر حبس محکوم شدند.

این دو شهروند پیش‌تر از سوی شعبه ۳ دادگاه انقلاب شهرستان ارومیه از بابت اتهامات «عضویت در گروه‌های معاند نظام»، «اجتماع و تبانی» و «تبلیغ علیه نظام» مجموعا به تحمل ۲۲ سال حبس تعزیری محکوم شدند که این حکم در دادگاه تجدید نظر عینا تایید شد.

گفتنی است، رحیم محمودی آذر و مصطفی قادر زینب در نبرد عفرین کردستان سوریه زخمی، و پس از بازداشت به ایران منتقل شدند.

یک منبع نزدیک به خانواده این افراد در گفتگو با کمپین ضمن تایید خبر گفته بود: “در زمان حمله نیروهای ترکیه به شهر عفرین این دو افراد عضو یکی از گروه‌های نظامی کُرد در جبهه سوریه بودند که طی این حمله مجروح شدند”.

این منبع در ادامه گفته است: “پس از مجروح شدن این افراد به بیمارستانی در شهر حلب سوریه منتقل شدند و هنگامی که مقامات دولت سوریه در بیمارستان متوجه تابعیت آنها شدند مصطفی و رحیم را به سپاه پاسداران ایران تحویل دادند”.

 

 

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید