مسعود باستانی آزاد شد

مسعود مرادی باستانی روزنامه نگار زندانی پس از پایان شش سال حبس به دلیل ناتوانی از پرداخت جریمه مالی به قید وثیقه آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی و به نقل از خبرگزاری هرانا، اگرچه مدت زمان محکومیت حبس مسعود باستانی با احتساب ایام غیبت، امروز یکشنبه ۲۸ تیرماه به پایان رسید ولی به دلیل وجود جریمه مالی در پرونده به قید وثیقه آزاد شد.

مسعود باستانی روزنامه‌نگار اصلاح‌ طلبی است که به اتهام فعالیت‌های مطبوعاتی‌اش در تیرماه سال ۱۳۸۸ بازداشت و در دادگاه های نمایشی علنی به ۶ سال زندان و جریمه نقدی محکوم و راهی زندان اوین شد، باستانی از بهمن‌‌ ماه سال ۸۸ به زندان رجایی‌شهر تبعید شد و از آن زمان تا کنون در این زندان محبوس بوده است.

این روزنامه نگار که سابقه سردبیری وب‌گاه جمهوریت و خبرنگاری در روزنامه‌های شرق، کارگزاران و جمهوریت را در نیز در کارنامه خود دارد، پیشتر و در سال ۱۳۸۳ نیز در دادگاه تجدیدنظر اراک به ۶ ماه حبس، ۵ سال محرومیت از کار مطبوعاتی و ۱۰۰ ضربه شلاق مجکوم شد. وی همچنین در جریان اعتصاب غذای اکبر گنجی و بستری شدن او در بیمارستان میلاد به پوشش خبری وضعیت گنجی پرداخت که به این دلیل چندین روز بازداشت و به شلاق و ۳۵۰ هزار تومان جریمه نقدی محکوم شد. همسر مسعود باستانی، مهسا امرآبادی نیز از روزنامه نگاران سرشناس ایرانی است که بارها به دلیل فعالیت های مطبوعاتی بازداشت و زندانی شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید