سینا ربیعی، دانشجوی زندانی به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شد

سینا ربیعی، فعال سیاسی و دانشجویی محبوس در زندان اوین و از بازداشت شدگان تجمعات اعتراضی دانشجویان در دی ماه ۱۳۹۸، به تحمل ۳ سال حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از ندانیان سیاسی و مدنی، سینا ربیعی، فعال دانشجویی زندانی و از بازداشت شدگان تجمعات اعتراضی دانشجویان در دی ماه ۱۳۹۸، در پرونده دوم خود با اتهام «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت ملی» در روز شنبه ۱ مرداد ماه ۱۳۹۹، توسط شعبه ۲۴ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی «محمدرضا عموزاد» به تحمل ۳ سال حبس تعزیری محکوم شد.

این حکم روز شنبه ۱ مرداد ماه ۱۳۹۹، به حسین تاج وکیل مدافع سینا ربیعی ابلاغ شد، وی در این خصوص نوشت: «پرونده سینا ربیعی دانشجوی ارشد جامعه شناسی دانشگاه تهران با اتهام اخلال در نظم و صدور کیفرخواست به دادگاه انقلاب ارجاع شد علیرغم ایرادات جدی (عدم صلاحیت دادگاه انقلاب)، قاضی با تغییر اتهام وی به اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت ملی او را به ۳ سال حبس تعزیری محکوم کرد».

سینا ربیعی در تاریخ ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۸، در جریان تجمعات دانشجویان دانشگاه تهران در اعتراض به ساقط شدن هواپیمای اوکراینی توسط پدافند هوایی سپاه پاسداران، به همراه چند تن دیگر از فعالان دانشجویی توسط نیروهای امنیتی بازداشتشد.

این فعال دانشجویی پس از انتقال به بازداشتگاه نیروهای امنیتی و تفهیم اتهام اخلال در نظم عمومی در روز ۱ آذر ماه ۱۳۹۸، به طور موقت و با تودیع قرار از بازداشت آزاد شد.

وی هم اکنون در حال تحمل حبس تعزیری ۱ ساله از بابت بازداشت در جریان اعتراضات دانشجویی در دی ماه ۱۳۹۶ است.

سینا ربیعی، پیشتر در جریان تجمعات دی‌ماه ۱۳۹۶ به همراه شماری از دانشجویان بازداشت و پس از مدتی با تودیع قرار وثیقه از زندان آزاد شد.

در تاریخ ۱۰ اسفندماه ۱۳۹۶، دادگاه رسیدگی به اتهامات سینا ربیعی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی «ماشاالله احمدزاده» برگزار شد.

وی از بابت اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» به ۱ سال حبس تعزیری و ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد.

سینا ربیعی، روز دوشنبه ۲ تیرماه امسال در پی حضور در واحد اجرای احکام دادسرای اوین جهت تحمل حبس به زندان اوین منتقل شد.

این دانشجوی زندانی، از روز سه‌شنبه ۳ تیر ماه در اعتراض به اتهامات مطروحه، روند رسیدگی قضایی به پرونده و اعمال محکومیتش دست به اعتصاب غذا زد.وی روز جمعه ۶ تیرماه در پی وعده مساعد مسئولان، به اعتصاب غذای خود پایان داد.

این فعال سیاسی و دانشجویی محبوس در زندان اوین از بابت شرکت در تجمعات اعتراضی دانشجویان در دی ماه ۱۳۹۸، به تحمل ۳ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید